• glassen

Varning för Fuji Direkt.

Sitter här och är så förbannad och besviken på Fujidirekt. Har handlat från dem många gånger och varit nöjd, men i år har de inte leverat alla fotoalamanckor jag beställt och där började strulet. Jag ska inte dra alla detaljer här, men måste varna för en otrevlig Kundtjänst (framförallt en kvinna), och de vägrar erkänna att de gjort fel. Jag är så less.
    Om någon har ett tips på ett annat företag som är bra och seriöst och gör fina fotoalamanackor så tar jag tacksamt emot det för jag måste beställa om flera alamanckor (julklappar bl a) eftersom Fuji inte levererat dem.  

• Svar på tråden Varning för Fuji Direkt.
  • Sarhan

Jag beställde iår mina från Vistaprint och är jättenöjd. Dem blev väldigt fina och det gick väldigt smidigt med att ladda upp bilder. Tidigare har jag använt mig av Photobox men tyckte att Vistaprint hade finare bakgrunder.

• Baloo81

Min man beställde från fujidirekt och han har inte haft några problem alls med dom.

• Gladskit

Vi har kört Vistaprint i tre år nu och varit jättenöjda. Det finns många olika teman att välja på och man behöver inte ha ett foto per sida utan det går att göra fotocollage. Tycker också om att det går att lägga till födelsedagar och annat så att det finns klart i kalendern. Särskilt att lägga in barnens födelsedagar är uppskattat av far-och morföräldrar!

Prissättningen är däremot en djungel så det kan löna sig att googla runt efter erbjudanden, rabatter och koder av olika slag.

• Grandmother

Har bara gott att säga om Fujidirekt.Bra snabb service o vänligt bemötande

• glassen

Tack. Jag ska kolla upp både ICAfoto och Vistaprint.

Som sagt har jag varit nöjde med FujiDirekt förut. Men när de gör fel är deras bemötande under all kritik. Har ni verkligen haft kontakt med deras Kundtjänst pga de inte leverat varorna?   Jag är i alla fall chockad över att man kan jobba i servicebranschen och inte vara det minsta "service minded" om man säger så.

• cloudberry79

Jag antar att jag har haft tur, för jag använde Fujidirekt till både almanackor och fotoböcker nu innan jul och blev jättenöjd. Har inte haft kontakt med deras kundtjänst.

(M)amma till V -07 och E -12
  • Zayco

Nästa gång kan du be och prata med hennes chef, tycker det suger när man får minskad lust och handla någonstans pga otrevlig personal..

• Butterscotch

Photobox. Mina kalendrar fastnade också i leveransledet någonstans, kundtjänst erbjöd mig genast 500 kr i rabatt och bad tusen gånger om ursäkt. Bra produkter har de också, förstås

• glassen
    Butterscotch skrev 2012-12-28 21:50:20 följande:
    Photobox. Mina kalendrar fastnade också i leveransledet någonstans, kundtjänst erbjöd mig genast 500 kr i rabatt och bad tusen gånger om ursäkt. Bra produkter har de också, förstås

Precis så vill man bli bemött. Det kallar jag bra service.
  • glassen
    Zayco skrev 2012-12-28 21:48:02 följande:
    Nästa gång kan du be och prata med hennes chef, tycker det suger när man får minskad lust och handla någonstans pga otrevlig personal..

Jag ska nog skriva ett brev till chefen. Jag känner mig så besviken och vill att han ska få information om vad de har för personal anställd.
  • myone

Jag har beställt kalendrar från photobox och önskefoto, jättenöjd och fick leveranserna i tid innan jul trots sista minuten beställning både förra året och i år

• glassen
    myone skrev 2012-12-28 22:09:08 följande:
    Jag har beställt kalendrar från photobox och önskefoto, jättenöjd och fick leveranserna i tid innan jul trots sista minuten beställning både förra året och i år
    Låter jättebra. Sån tur är finns det många företag att välja mellan, och så bra att veta vilka företag som har nöjda kunder så jag inte går på en nit till.
  • glassen

Det blev Vistapint. Jag beställde i lördags och alamanackorna har redan kommit. Jättebra! Leveransavgiften var ovanligt hög, men eftersom grundpriset var lågt så blev det inte dyrare än från de andra företagen jag kikade på. Fuji har ännu inte hört av sig fast det var en månad sedan jag beställde från dem. Jag har skrivit flera gånger och bestridit fakturan eftersom jag inte fått alla produkter de vill ha betalt för, men de skyller bara på posten (snigelposten, antar jag).
    Tack alla som gav mig tips! 

• LilijaCom

Nu kommer jag här & kraschar tråden lite, men på tal om just almanackor & fotosidor..;

Vet någon om där någon sida som INTE har sitt namn/logga med på produkterna man beställer (& som gärna har bra priser)?
    Jag skulle vilja trycka upp en bunte vykort  & visitkort m.m, men vill inte få hem 100 stycken som det står VISTAPRINT eller liknande på..

Supertacksam för tips Glad

Svar på tråden Varning för Fuji Direkt.