• glassen

    Varning för Fuji Direkt.

    Sitter här och är så förbannad och besviken på Fujidirekt. Har handlat från dem många gånger och varit nöjd, men i år har de inte leverat alla fotoalamanckor jag beställt och där började strulet. Jag ska inte dra alla detaljer här, men måste varna för en otrevlig Kundtjänst (framförallt en kvinna), och de vägrar erkänna att de gjort fel. Jag är så less.
    Om någon har ett tips på ett annat företag som är bra och seriöst och gör fina fotoalamanackor så tar jag tacksamt emot det för jag måste beställa om flera alamanckor (julklappar bl a) eftersom Fuji inte levererat dem.  

  • Svar på tråden Varning för Fuji Direkt.
  • glassen

    Tack. Jag ska kolla upp både ICAfoto och Vistaprint.

    Som sagt har jag varit nöjde med FujiDirekt förut. Men när de gör fel är deras bemötande under all kritik. Har ni verkligen haft kontakt med deras Kundtjänst pga de inte leverat varorna?   Jag är i alla fall chockad över att man kan jobba i servicebranschen och inte vara det minsta "service minded" om man säger så.

  • glassen
    Butterscotch skrev 2012-12-28 21:50:20 följande:
    Photobox. Mina kalendrar fastnade också i leveransledet någonstans, kundtjänst erbjöd mig genast 500 kr i rabatt och bad tusen gånger om ursäkt. Bra produkter har de också, förstås

    Precis så vill man bli bemött. Det kallar jag bra service.
  • glassen
    Zayco skrev 2012-12-28 21:48:02 följande:
    Nästa gång kan du be och prata med hennes chef, tycker det suger när man får minskad lust och handla någonstans pga otrevlig personal..

    Jag ska nog skriva ett brev till chefen. Jag känner mig så besviken och vill att han ska få information om vad de har för personal anställd.
  • glassen
    myone skrev 2012-12-28 22:09:08 följande:
    Jag har beställt kalendrar från photobox och önskefoto, jättenöjd och fick leveranserna i tid innan jul trots sista minuten beställning både förra året och i år
    Låter jättebra. Sån tur är finns det många företag att välja mellan, och så bra att veta vilka företag som har nöjda kunder så jag inte går på en nit till.
  • glassen

    Det blev Vistapint. Jag beställde i lördags och alamanackorna har redan kommit. Jättebra! Leveransavgiften var ovanligt hög, men eftersom grundpriset var lågt så blev det inte dyrare än från de andra företagen jag kikade på. Fuji har ännu inte hört av sig fast det var en månad sedan jag beställde från dem. Jag har skrivit flera gånger och bestridit fakturan eftersom jag inte fått alla produkter de vill ha betalt för, men de skyller bara på posten (snigelposten, antar jag).
    Tack alla som gav mig tips! 

Svar på tråden Varning för Fuji Direkt.