• Anonym (Sömnbrist)

Ni som äter propavan...

Har för andra gången fått sömn svårigheter,förra gången va i maj 2011, då sovde jag inte på sex veckor innan jag gick till doktorn. Nu har jag inte kunnat somna på fyra veckor,ligger vaken till fram åt 5-6 tiden innan jag slumrar till och ska sen upp vid 7, har tre små barn. Har haft zolpidem hemma,men det känner jag inte av. Det är ju för att man inte ska behöva vakna flera ggr när man väl somnat,men jag kan alltså inte ens somna. Nu har jag åter fått propavan och tog första tabletterna igår kväll vid 23- tiden,men efter ca 2 timmar hade jag inte somnat utan då började det pirra i benen länge,måste väl somnat efter kl 3, Det står att man ska ta tabletterna ca 30-60 min innan man lägger sig. När tar ni dom innan ni lägger er? Tar det några dagar innan det börjar fungera? Minns inte hur det va förra gången jag åt dom,åt bara typ två veckor eftersom vi planerade barn och då ville jag inte äta dom.

• Svar på tråden Ni som äter propavan...
  • IsDimma

När jag åt dom så var jag tvungen att sova inom en halvtimme. Annars började det krypa i en arm och i benet på samma sida och därefter var det fullkomligt omöjligt att somna!
    Nu funkar dom inte alls. Dom fungerade i typ tre-fyra månader sen tappade dom helt effekten.

• Apocalypso

Jag måste ta mina tidigt på kvällen för att inte bli trött dagen efter, men sedan tar jag en insomningstablett när jag ska sova som hjälper mig somna. Brukar byta sort mellan varven för att inte bli tillvand.

Only weak men fear strong women!
  • Anonym (Sömnbrist)

Fast det är ju svårt att veta att man kommer att kunna somna inom 30 min efter att man tagit ta tablettna??! Trodde absolut att jag skulle somna igår då jag gick å la mig senare än vad jag brukar...men icke..blir less!!

• Anonym

Det är ju inte en insomningstablett.

Om det inte fungerar, be att få prova Lergigan. Det har fungerat mycket bättre för mig. Det är okcså en "ofarrlig" medicin, icke beroendeframkallande. 

• Anonym (x)

Jag fick atarax utskrivet. Hjälpte inte alls. Jag låg fortfarande vaken på nätterna och sen var jag ännu segare på morgonen. Provade en kompis propavan och fick såna krypningar i armarna att jag fick panik! Ska be om stillnoct (stavning?) som flera sagt är dom bästa.

• Elin 885
    Anonym (x) skrev 2012-12-29 21:09:48 följande:
    Jag fick atarax utskrivet. Hjälpte inte alls. Jag låg fortfarande vaken på nätterna och sen var jag ännu segare på morgonen. Provade en kompis propavan och fick såna krypningar i armarna att jag fick panik! Ska be om stillnoct (stavning?) som flera sagt är dom bästa.
    atarax är från början en allergimedicin, men som har visat sig ha en lugnande effekt.
    dem är alltså inte insomningstabletter utan lugnande och effekten kan sitta i, i över 12 timmar, så det är inte så konstigt att du blev lullig dagen efter.
    stillnoct är ett väldigt starkt preparat som man helst inte skriver ut i första taget.
    propavan är en sömntablett och inte en insomningstablett.
  • Anonym (isa)

Shit, propovan gjorde så jag fick värsta myrkrypningarna i benen, som att jag ville dansa...haha! Nä fy, be att få andra!!

• Anonym (Sömnbrist)

Stilnoct är väl inte en insomningstablett? Åt två stycken härom kvällen, kände inte alls av dom... Propavan är väl en tablett mot sömnrubbningar,en som hjälper en att slappna av....om det inte hjälpt innan tisdag ska jag be om annan... Min bror pratade om therelen (stavning), men säger att man blir jätte seg dagen efter och det går inte när jag har små barn att ta hand om...

• Elin 885
    Anonym (x) skrev 2012-12-29 21:09:48 följande:
    atarax är släkt med tavigyl.
  • Elin 885
    Anonym (Sömnbrist) skrev 2012-12-29 21:13:42 följande:
    Stilnoct är väl inte en insomningstablett? Åt två stycken härom kvällen, kände inte alls av dom... Propavan är väl en tablett mot sömnrubbningar,en som hjälper en att slappna av....om det inte hjälpt innan tisdag ska jag be om annan... Min bror pratade om therelen (stavning), men säger att man blir jätte seg dagen efter och det går inte när jag har små barn att ta hand om...
    stil noct är en sömntablett och inte en insomningstablett, dem är dessutom en av de starkaste som finns, namnet stilnoct har sin orsak.
Svar på tråden Ni som äter propavan...