• wideopen

Medial...vare sig jag vill eller ej...

Hej !

Jag är på jakt efter ett forum att diskutera medialitet på, med andra mediala människor.
    Jag är, vad jag förstått nu på äldre dar, medial sedan födseln, och verkar ha fått den " i arv " av min mor.
    Ser många ologiska saker i min omgivning. Väldigt, väldigt få saker som är direkt relaterade till mej eller min släkt. Har bl.a. "adopterat" en energi vid namn Joakim, 5 - 7 år, från Ängelholms flygplats... M.a.o. han fick följa med hem till mej.
    Mina barn är både mer än mej, och mindre, men dock mediala.

Har under en period även försökt, men ej till fullo lyckats, stänga av mitt mediala seende. Har en del att lära där...tydligen. Energierna är dagligen och allorstädes närvarande i mitt liv.

Om någon känner för att diskutera medialitet...i dess vidaste bemärkelse...vore jag glad. 

• Svar på tråden Medial...vare sig jag vill eller ej...
  • victory tilly

Låter jätteintressant! Själv har jag inga förmågor, men är helt öppen för att det finns. Ska bli kul att följa denna tråd!

• wideopen

Till "Victory Tilly".

Roligt att få respons ! Har försökt på andra forum...men "dött som i graven".
    Jag är övertygad om att även du till en viss grad är medial. De flesta människor är det, men vet inte om det, eller vet inte vad det är det känner eller upplever. Hur den mediala upplevelsen ter sig skiljer sig starkt från person till person.
    Vad som är viktigt att komma ihåg är att man kan INTE studera sig till medialitet - den är medfödd! Men, man kan lära sig känna igen de förmågor man har.
    Jag var ända upp i 20-års åldern rädd för vad jag såg, trodde jag var knäpp på nåt vis. Idag, så är jag 50+, och vet vad det är, men är dock dålig på att tygla vad jag ser och känner. Ibland vill jag liksom inte känna och se. Det är bara störande och stressande periodvis.

"Victory", dra dej till minnes om du aldrig har känt nåt olustigt, oförklarligt.... Det har du säkert ! Där har du början på just din förmåga. Nysta sedan vidare på den....

Ha en bra dag ! //"wideopen" =) 

• wideopen

Till "Solstrål82"

TACK för länken ! Jag ska utforska sidan.... Och Gott Nytt År !  

• Orchidea

Intressant tråd. Jag har nyss bestämt mig för att gå en kurs i medial utveckling, så jag hoppas kunna utveckla de förmågor jag då eventuellt kan ha. Ska bli så spännande :)

• mindless
    wideopen skrev 2012-12-30 11:55:10 följande:
    Till "Victory Tilly".

Roligt att få respons ! Har försökt på andra forum...men "dött som i graven".
    Jag är övertygad om att även du till en viss grad är medial. De flesta människor är det, men vet inte om det, eller vet inte vad det är det känner eller upplever. Hur den mediala upplevelsen ter sig skiljer sig starkt från person till person.
    Vad som är viktigt att komma ihåg är att man kan INTE studera sig till medialitet - den är medfödd! Men, man kan lära sig känna igen de förmågor man har.
    Jag var ända upp i 20-års åldern rädd för vad jag såg, trodde jag var knäpp på nåt vis. Idag, så är jag 50+, och vet vad det är, men är dock dålig på att tygla vad jag ser och känner. Ibland vill jag liksom inte känna och se. Det är bara störande och stressande periodvis.

"Victory", dra dej till minnes om du aldrig har känt nåt olustigt, oförklarligt.... Det har du säkert ! Där har du början på just din förmåga. Nysta sedan vidare på den....

Ha en bra dag ! //"wideopen" =) 
    Törs man fråga: hur vet du att de flesta människor är mediala, och att man inte kan studera sig till det utan att det är medfött? Att du själv har vissa upplevelser är en sak, men hur kan du veta allt detta om hur andra människor fungerar?
  • Ängla09

Hitta ett sätt som passar Dig att "koppla ner" på!
    Tacka för Din medialitet men den ska absolut vara så som Du själv önskar.  

Jag brukar visualisera ett skydd som omger mig. För egen del brukar jag göra en bubbla - svårt att förklara men konsistensen är som genomskinlig men stark energi..."plastaktig" i synen men mjuk och rörlig i känseln.

• MammasGos

Jag var hos medium Regina Lund (skådespelerskan) och hon sa mycket som stämde och hon sa även att jag hade jättemycket energi runt om mig och var mottaglig för att sjäklv lära mig om jag vill. Å jag har ett tag sagt att jag vill. Sedan min morfar gick bort.
    Fick även veta att han är med mig. Kändes otroligt skönt. men vill veta mer!!

• moonbeem

Wideopen, vad såg du som gjorde dig rädd? Tycker att sånt här är jättespännande och är nyfiken. Vill utveckla mina egna förmågor som i dagsläget inte är mer än en bra intuition. ;)

Svar på tråden Medial...vare sig jag vill eller ej...