Vad ska jag göra??
Jag har ett barn tillsammans med en psykopat, jag lämnade honom när vårt gemensamma barn var 7 månader. Jag och barnet fick skyddat boende av soc. Innan jag lämnade fadern visade han sparsamt intresse över barnet, varpå några faderliga band aldrig blev knutna
Rätten dömde gemensam vårdnad, barnet har rätt till umgänge var annan helg. var annan storhelg osv..med fadern.
Barnet ville aldrig åka till fadern och ha umgänge, men barnet blev mer eller mindre tvingad. (Barnet grät helt hysteriskt och vägrade släppa taget om mig) Pappan ville aldrig lyssna eller inse att umgänget inte var till barnets fördel.
Det var precis som om han ville ha umgänge med barnet för att jävlas med mig.
I dag är barnet 9 år, jag slutade att tvinga barnet att åka för snart 2 år sedan.. Barnet talade då om för mig att pappan nyps då barnet ej kunde sova. Jag konfronterade pappan på familjerätten, men som inte förstod vad jag pratade om. Han mest gapade och skrek och baktalade mig. Efter mötena på familjerätten försökte vi få umgänget att funka, men barnet kände sig aldrig trygg med umgänget.
Han ville inte ta reson och lyssna på barnet, vad barnet kände och tyckte och tänkte.
Jag och barnet åkte till fadern för att prata om en del saker som hänt när vårt barn varit där, som barnet själv inte vågade prata med pappan om själv. Han förstod inte vad jag pratade om, blev arg så det svartnade för ögonen. Jag tog med mig barnet därifrån..
Han hotade med både polis och advokat.
Fick brev från hans advokat, hot om verkställighet i dom. Men jag har inte blivit stämd ännu, och det var två år sedan..
I somras och tidigt i höstas sågs de några gånger på mitt initiativ. Barnet vill inte träffa pappa själv utan vill att jag ska vara med.
Pappan skriver inte på barnomsorgspapper eller flyttanmälningar.
Nuförtiden så svarar han inte när jag ringer eller skickar sms..
Jag går ju och grubblar ständigt på vad jag kan göra, jag tycker det är ganska uppenbart att han skiter i henne.. Eller?
Pappan har en flickvän och de har tillsammans ett gemensamt barn som snart blir 2 år.