• densa284

HJÄLP, min 3veckors bebis skriker konstant hela hans vakna tid! Jag går under snart

Hjälp hjälp jag ballar ur snart, vår 3veckors son har skrikit konstant sen förlossningen under sin vakna tid, han kanske är tyst Max 2-3 minuter sen skriker han, HELA TIDEN?!? det är inget gnäll utan går från noll till hundra direkt. Vi kör med minifom (pga gaser dock märker vi ingen skillnad) och senpers magdroppar. Jag har också prövat komjölksfri kost, ingen skillnad där heller, jag pumpar och ger ur flaska. Har aldrig ammat då personalen på bb fick mig att inte vilja. Hur som hellst, spelar ingen roll om jag har honom i bärsele eller vyssar i famnen, han är lugn 2min sen börjar de om! Han är inte förstoppad heller, Vaffan ska jag ta mig till?!? Fan gråtfärdig dygnet runt!!! Vad gör jag för fel?? Det här är vårt första barn, och jag trodde aldrig I min vildaste fantasi att ett barn kan skrika så högt och länge! BVC säger att det är bara stå ut, det brukar avta vid 3månader, kan säga att om de fortsätter så här har jag hoppat framför tåget om dom 3månaderna,

• Svar på tråden HJÄLP, min 3veckors bebis skriker konstant hela hans vakna tid! Jag går under snart
  • Lena

Hur ofta ger du honom? Jag hade kompletterat med ersättning för att se om han inte var hungrig.

• kikkie

Hon pumpar ju nu o ser då hur mycket han äter !
    Kolik ? Kan dom ha det så tidigt ?

• Teodorra

Har ingen erfarenhet av ditt problem, men om jag varit som dig hade jag vänt mig till ett annat BVC för att se om det finns personal där som kan hjälpa. Lycka till och håll ut!

• Mmmbop

Det är verkligen tyvärr bara att stå ut... Min dotter grät kanske inte hela tiden men väldigt, väldigt mycket. Hon skrek sig hes första veckan hemma. I badrummet var det svårt att vara för hon skrek så högt att det gjorde ont i öronen (och hjärtat). Med min tös visade det sig vara mjölkprotein, hur länge har ni varit utan? Jag tyckte nog inte det blev riktig skillnad fören efter ett par veckor med helt mjölkfri kost.

Det finns ventiler på apoteket som heter Windy som ska hjälpa till att släppa ut gaserna. Det kanske kan hjälpa?

Annars finns inte så mycket att göra, man kan testa att avstå andra allergiframkallande livsmedel också kanske? Jag undvek kryddor, lök, allt gasbildande som kål, bönor, linser, russin och plommon. Jag har hört att choklad kan ge magont också.

Det är helt fruktansvärt när man är i det. Och man ser inget slut. Jag kände mig som världens sämsta mamma och ville bara ha det ogjort. Men det gick över. Faktiskt. Efter kanske tre-fyra månader började det bli bättre.

Ni måste avlasta varandra och ni måste ta hjälp utifrån så ni kan få sova någon timme, gå ut en promenad utan barnskrik osv.

Känner med er!         

• Lena
    kikkie skrev 2012-12-30 20:09:08 följande:
    Hon pumpar ju nu o ser då hur mycket han äter !
    Kolik ? Kan dom ha det så tidigt ?
    Alla barn vill ha olika mycket och olika ofta så det spelar ingen roll att man ser hur mycket barnet äter.

Vår äldsta åt med 2-4h mellanrum och på 5min. Vår yngsta 1-2h mellanrum och på 15min.
  • mortilltre

Om det är pga KOLIK han är ledsen så bara måste jag säga; TESTA AKUPUNKTUR!! Har vänner som åkt många mil för den behandlingen och som har hjälpt SÅ bra!!!

• kikkie

Tror nog att TS försökt ge så ofta det går , det är ju det första man tänker på att bebis är hungrig !

• Maryam88

Jag lider med dig! Va lika dant för oss! Han bara skrek och skrek och skrek. Jag höll på att gå under. Jag började ge honom sempers bifidus ersättning från Apoteket och efter två måltider så fick jag en ny bebis.. Han är lugn och tyst och nöjd.. Han skriker såklart om han är hungrig eller har en våt blöja eller så men han kan sova i 2 ibland 3 timmar i sträck och kan vara vaken utan att gråta! De kanske kan vara något att testa? Annars har jag inga andra råd än att lämna över bebisen till nån annan ett tag så du kan gå ut och vila upp dig..

• stjierna

Om det är kolik så kolla verkligen upp akupunktur!! Kan varmt rekommendera det! Vår dotter gick från 9 skriktimmar om dagen till att vara go o gla :)

Svar på tråden HJÄLP, min 3veckors bebis skriker konstant hela hans vakna tid! Jag går under snart