Inlägg från: amoremio |Visa alla inlägg
  • amoremio

Kastrera våldtäktsmän?

För min del är det ett stort JA. (Självklart måste det dock vara ett beslut som grundas på bevisföring, annars ska det inte få ske). '

Exempelvis:

En ensam kvinna går hem från krogen klockan 3 på morgonen. Plötsligt flyger en man över henne, släpar in henne i ett buskage och våldtar henne. Kvinnan skriker och förösker försvara sig, hon får skador och dessutom fångas detta på övervakningskamera. Vittnen kan även peka ut den skyldige mannan.

I rättsalen talar alla bevis sitt tydliga språk- mannen ÄR SKYLDIG till våldtäkten. Han har förgripit sig på kvinnan och gjort något som både är brottsligt och högt omoraliskt.

VARFÖR ska då denne man slippa kastrering? Varför ska hans "rätt" till personlig integritet och sexualdrift väga tyngre än kvinnors rätt till att inte antastats eller bli våldtagna?

Felet i dagens Sverige enligt mig är att människor gapar om rättigheter utan att för den sakens skull väga olika rättigheter mot varandra. Och logiken enligt mig är följande: Den rättigheten som väger tyngst är också den rättigheten som ska ha vetorätt i lagstiftning.

Svar på tråden Kastrera våldtäktsmän?