• Karisma

Ni som äger en XC90...

Funderar lite på att köpa en xc90 då vi vill ha en 7-sitsig bil.

¤ Fördelar/nackdelar med bilen?  
    ¤ Bensinförbrukning diesel/bensin?
    ¤ kostnad service?
    ¤ dyra reservdelar? 

Ryms tex två bälteskuddar i baksätet samt en bakåtvänd bilstol? Ryms en vuxen längst bak eller är det mer för barn upp tll runt 12år?

Så berätta gärna era tankar om xc90n. :D

/K    

• Svar på tråden Ni som äger en XC90...
  • Karisma

Tack för svar. :)

Är reparationskostnaderna jag är mest rädd för då det gäller  XC90n. hmm får nog kanske fundera på någon annan 7-sitsig.Problemet är ju att hitta en som är nog rymlig och dessutom snygg, men samtidigt inte kostar skjotan om ngt går sönder.

Lr så kanske man skulle köpa en liten 7sitsig och då en VW touran, en diesel.

/K   

• Karisma
    mamaung skrev 2013-01-02 00:11:58 följande:
    Hej. Vi är oxå i behov av en 7-sitsig bil. Den vihar fastnat för är en Ford s-max. Men ni kanske vill ha en "Jeep" aktig bil

Har en arbetskamrat som har en sån och han är nöjd med den. :) Han har 4 barn och säger det ryms inte en 5e för då blir det alldeles för litet lastutrymme. Inget för mig dock, går alldeles för mkt på utseende. :P

Kan nöjja mig med touranen då den är billig att köra och isf skulle maken pendla med den och vi köper en ny extrabil till mig bara att skjutsa ungarna i.. sätena längst bak i touranen fungerar till barn upp till ung 12år.

Helst en suv vill vi ha. Men sätena längst bak måste vara delningsbart så ingen "soffa". Eller jag vill ha en chrysler grand voyager från årsm -08 och nyare, men även de har ju ett rykte att inte va så billig att äga. Ska kolla in olika bilar imorgon, åka runt på bilfirmor. 

/K
  • Karisma

Tittade på s-maxen idag och den tycker jag själv har hyfsat bra bagageutrymme för att vara en liten minibuss. Jag tycker de är apfula MEN nu verkar vi ändå vara lite inne på den. Mkt pga att den är billig att äga + fått bra respons. Kan ju alltid köpa oss ett vrålåk senare. :P

Jaja tur jag kan ändra mig. :D Jag som är 163cm satt bra längst bak i bilen, dock inga längre resorsulle jag tro.

/K  

Svar på tråden Ni som äger en XC90...