• moa2013

Nya vänner sökes i Umeå!

Hej,
    Jag och min sambo är nyinflyttade i Umeå och söker andra par med barn att umgås med. Vi har en dotter på snart 2 år.
    Vi tycker om middagar, sällskapsspel, film m.m. Jag är 29 och min sambo är 31, båda jobbar, jag inom hotell och restaurang och min sambo med IT.
    Skulle vara kul att träffa lite nya människor här i Umeå. 

• Svar på tråden Nya vänner sökes i Umeå!
  • Neko

Hej! Vi är ett par som bor i Umeå som också tycker om gemensamma middagar, film och sällskapsspel. Vi har en son på 6 år som har autism. Han är väldigt social men pratar inte så bra och upplevs som ett yngre barn. Vi är båda 32 år och min sambo arbetar också inom IT medan jag studerar till psykolog. Det vore trevligt att lära känna er bättre! De flesta av våra vänner här har inte egna barn än. Hur trivs ni här i Umeå så här långt?

• Neko

Heter du eller din dotter Moa förresten? Det heter jag med =)

• moa2013

Hej,
    Va kul med så snabbt svar.  Vi heter inte Moa utan använde vara initialer Marcus och Anja Flört. Våran dotter heter Amilia.
    Vi trivs rätt bra här i stan, men det är en stor omställning från Göteborg där vi bodde tidigare t.ex snö. Glad Härligt iaf med en riktig vinter istället för bara slask.
    Kommer ni båda från trakten eller är ni också inflyttade?

• Neko

Haha okej! :P Hade varit kul sammanträffande annars! Vi är ursprungligen från Luleå men har bott i Umeå ganska länge förutom ett år då vi bodde i Helsingborg. Där var ju vintrarna onekligen lite annorlunda ;) Det jag tycker är tråkigast med vintern här är att det blir mörkt så tidigt. När man går till jobb/uni på morgonen är det mörkt och när man kommer hem så är det mörkt! Fast då trivs jag bra på somrarna när det är extra ljust istället =)

• Sejda79

Hej!

Kul med fler Umebor! Jag och min sambo bor strax utanför stan och vi har dåligt med vänner som har barn så vi lär gärna känna fler barnfamiljer. Vi har tre döttrar födda 2007, 2011 och 2013.

• Linda H

Hej Anja och Marcus!
    Vi är ett gift par som också nyligen har flyttat (tillbaka) till Umeå från Uppsala. Jag, Linda, är ursprungligen från Umeå och min man Erik är från Boden. Då Erik har sina vänner i Boden och Luleå och de flesta av mina barndomsvänner har flyttat från staden, söker vi efter par att umgås med. Vi har en dotter, Tuva, som fyller 1 år i augusti, själv är jag 27 år och Erik är 31 år. Hör gärna av er om ni skulle vilja ses!

• thisissarah

Hej!
    Ser att den här tråden är några år gammal men tänkte kolla om den fortfarande är aktuell?

Svar på tråden Nya vänner sökes i Umeå!