• LsH

20 kg ska bort! Någon mer?

Hej! Hur går det för er? Jag började i onsdags med min viktresa, har 19 kg att bli av med. Räknar kalorier, gjorde det efter förra graviditeten och lyckades gå ner 20 kg. Men då slarvade jag rätt mycket och det tog väldigt lång tid. Vill gärna skärpa mig denna gång och köra hårt fram till slutet på maj, istället för att dra ut på det. Intalar mig att 5 månader av mitt liv inte är speciellt lång tid

Har ni något datum då ni ska vara klara? 

• LsH

Hysterika, vilken disciplin du har som tränar hemma. Själv så försöker jag komma ihåg att köra plankan varje dag. 

• LsH
    Milliam skrev 2013-01-07 10:20:04 följande:
    Jag ammar så det blir inga extremdieter utan jag ska minska på kalorierna och börja styrketräna och promenera.

Är det någon annan som räknar kalorier? Använder ni någon sida för att föra kaloridagbok? 
    Jag räknar kalorier, använder mig just nu av matdagboken.se. Körde viktklubb efter första graviditeten. Tycker att det funkar toppen. Har inte vägt mig än, ska göra på onsdag, men jag har håller mig inom min gräns av kalorier så det går nog bra. 

Träningen är däremot sämre, har inte kommit ingång efter alla helgdagar, och nu jobbar mannen kväll då dagar i rad. Men på onsdag, då ska det tränas.  
  • LsH
    MammaHela skrev 2013-01-07 10:07:07 följande:
    För mig så måste jag säga att det går bra.

På denna vecka har jag gått ner 2 kg, genom att träna och äta (någorlunda) vettigt.

Jag har förändrat mitt BMI från fetma till överviktig :D 
    Härligt!!
  • LsH

Hysterika: Hur funkar det med bara pulver? Hur känner du dig? Jag har testat att byta ut något mål men jag blir så himla grinig  

• LsH

Vägde mig idag, vågen visade - 1,9 kg, wihoo. Har kommit igång med träningen också efter ett allt för långt juluppehåll. Var på gymmet igår och körde crosstrainer och idag ska jag på ett pass. 

• LsH

Tycker ni det är svårare att vara "duktig" nu när helgen kommer? Resten av familjen sitter ju där med sitt fredagsmys och frestas Hur gör ni?

• LsH

Härligt, bra start! Å gott med lite mat igen antar jag

• LsH

Håller mig inom mina kalorier så det går nog bra, ska väga mig igen på onsdag. Hur ofta väger du dig? Jag brukar göra det en gång i veckan. 

• LsH
    nirakanna2 skrev 2013-01-13 22:29:27 följande:
    Ett förtydligande: Jag har inte börjat med pulver än, och har börjat vackla om jag ska köra pulver, eller bara börja med att utesluta godis, läsk etc vilket det blivit alldeles för mycket av alldeles för länge..... Egentligen är min önskestrategi att få i mig mer näring och mindre onödiga kalorier och skapa en hållbar viktnedgång. 
    Tycker också du ska satsa på att utesluta allt onyttigt istället. Jag har även slutat ätit pasta, ris och potatis, samt mjukt bröd. Brukar byta ut det mot grönsaker/rotfrukter eller lite keso istället, man blir lika mätt och kaloriinnehållet i måltiden är mycket mindre. Då funkar det även bra att äta samma sak som resten av familjen. 

Tips på nåt gott när sötsuget slår till på kvällen
    Halv burk vanlijkesella
    ca 1 dl hallon som jag mikrar så det blir som sylt
    Några krossade havrefrasflingor

Supergott och mättande och bara ca 200 kcal.  
  • LsH

Jag orkar inte med några strikta dieter, då tappar jag motivationen direkt. Jag kör med lchf inspirerat, alltså har slutat med pasta, ris, potatis, mjukbröd m.m. Brukar ta rotfrukter till maten istället, eller keso, beroende på vad vi äter. Smidigt när man kan äta i stort sett samma sak som resten av familjen, slipper även förklara mig för 3-åringen som undrar varför jag inte äter samma, så himla uppmärksam den där lilla

Hade lite paus i helgen, hade efterlängtad barnvakt och passade på att unna oss middag och bio på tumanhand, och då hade jag ingen lust att tänka på vad jag åt Men idag kör jag på igen, när motivationen tryter så påminner jag mig själv att till maj kan du väl ändå stå ut, och det brukar funka. Har gått ner 12 kg sedan augusti, har ca 15 kg kvar. 

• LsH

Det "braiga" med att räkna kalorier är att man kan äta onyttigheter, fast inom rimliga gränser så klart. Skulle nog aldrig lyckas gå ner så mycket om onyttigheter var ett big no no. Jag tycker att jag lär mig att äta gott med måtta, annars är jag en sån som gärna ska ha mycket av allt

Svar på tråden 20 kg ska bort! Någon mer?