• Anonym (bebissjuk)

Någon som använt progesteronkräm - ProgesterAll

Hej
    Jag har köpt hem progesteronkräm då min (vår) längtan efter bebis är stor. Jag undrar om det finns någon som använt ProgesterAll och lyckats bli gravida?
    Hur använder/använde ni krämen? Hela cykeln/ev graviditeten eller hur funkar det?

• Svar på tråden Någon som använt progesteronkräm - ProgesterAll
  • aj 378

Jag använder den då jag haft två missfall. Började använda den direkt jag fick mitt plus. Är nu i v 7+2 och ska på vul imorgon.

• Liguma

Jag använde den under min sista graviditet. Hade innan dess två missfall då jag inte använde krämen (men har också två barn sen tidigare). Graviditeten gick bra. Jag smorde morgon och kväll på olika delar av kroppen i enlighet med instruktionerna. OBS att jag började först efter att jag tog ett positivt graviditetstest, för att behålla graviditeten. Tyckte det kändes komplicerat att börja fr o m ägglossning eftersom jag inte hade så bra koll på när den inträffade (och börjar man smörja innan ägglossning kan den förskjutas och hela cykeln hamnar i obalans). Om du blir gravid, se till att beställa hem tuber i god tid så du inte riskerar att krämen tar slut eftersom det kan rubba graviditeten (kroppen är van vid hormontillskottet och om det plötsligt upphör riskeras graviditeten). Lycka till!

• gosnosen

kolla på progesteralls tillverkares hemsida eller pro-gests hemsida (samma ämne). Har det inte i huvudet just nu men det är en viss tid i cykeln och sen varje dag från att du plussar. Jag har också beställt för första gången. Har haft två missfall.

• Anonym

Jag har beställt en tub, tänkte börja smörja nu efter ÄL. Har ett mf i bagaget.

• CaptainEm

Hur går det för er med krämen?
    jag har pco och oregelbunden mens. jag har beställt hem progesteronkrämen idag och har höga förväntningar då jag läst på flera ställen att många fått sin mens regelbunden samt blivit gravida :)
     tänkte testa på krämen först innan någon vidare utredning då vi helst vill bli gravida utan hjälp.  

• aj 378

Jag är i v 21 imorgon och allt är bra! Tredje gången gillt! Smörjer mig fortfarande med krämen

• CaptainEm
    aj 378 skrev 2013-03-27 13:40:44 följande:
    Jag är i v 21 imorgon och allt är bra! Tredje gången gillt! Smörjer mig fortfarande med krämen

Grattis! men får jag fråga, varför började du med krämen och var det pga krämen du blir gravid tros? har/hade du svårigheter att bli gravid? 

tacksam för svar. ha det bra!  
  • aj 378

Har haft två missfall innan så började smörja när jag fick mitt plus

• Anonym
    aj 378 skrev 2013-03-27 13:51:31 följande:
    Har haft två missfall innan så började smörja när jag fick mitt plus

Började du smörja samma dag som ÄL efter några dagare efter?
Svar på tråden Någon som använt progesteronkräm - ProgesterAll