Anonym (jissy) skrev 2013-01-04 07:59:50 följande:
Tycker du ska försöka prata med honom igen, om han går med på att få lite samtalshjälp utifrån så kan det nog vara ett bra sätt. Hoppas det löser sig för dig.
Ja, vi har pratat och ska gå till någon tillsammans och prata. Jag hoppas att det kommer att kännas bra!
Han är villig till det och det måste ju vara positivt, men det känns som det är en lång väg att gå. Fast huvudsaken är att man börjar gå tillsammans!
SupersurasunkSara skrev 2013-01-04 08:56:32 följande:
Antagligen har han ett behov av bekräftelse från andra, ett slags bevis på att han inte passerat bäst före datum.
Vardagen är lite slentrian, lite grå och trist och så piggar han upp sig på detta vis. Det behöver inte betyda tt han har för avsikt att gå vidare med det hela. Han kanske flirtar med random tjejer hela tiden, men flirtar han med en och samma finns ju altlid en ökad risk att han faller för någon. Särskilt om ert förhållande har gått i stå.
Hur skulle han känna det om du hade flirtar med killar på nätet? Har du frågat honom det? Vad är syftet med hans flirtande? En del killar verkar det vara lika naturligt för, utan att de menar ett skit med det, som att fjärta. Men de tjejerna han flirtar med kanske tar det mer på allvar, så alla han flirtar med kan vara kvinnor som sen, återigen, känner sig besvikna på 'vedervärdiga karlar som bara ljuger'. Det tänker sällan de flirtande männen på.
Det kan säker vara som du säger, nåt behov verkar iaf finnas. Det som är knepigt är att han blev medlem i nån sida då vi varit tillsammans i ett halvår och då borde man väl fortfarande gå på små moln... tycks minnas att v gjorde det.
Han säger sig inte alls vara svartsjuk och att jag kan flirta med killar om jag vill, tom träffa någon om jag vill...
Jag kan inte alls förstå det sättet att tänka, eftersom jag är ganska svartsjuk... har tyvärr utvecklat det...
Vad som är syftet? Jag vet inte! Om jag visste skulle det vara enklare... en bara flört skulle jag nog kunna ta, men jag är rädd att det ska bli mer och det vill jag inte vara med om.
Tycker inte om den där känslan när man går och lägger sig, eller när han går på toa, och han då passar på att vara ute på nätet och titta på andra. Känslan av att han gör det när man inte är i närheten, går bakom min rygg... nej, det känns inte alls bra!