• Anonym (Förtvivlad)

Ensam igen.. eller leva tillsammans?

Hej.
    Känner mej så ledsen! Jag funderar på att separera från min sambo.

Han har under lång tid nätflörtat och gått bakom ryggen på mej så jag har lite svårt att lita på honom. Vi har barn ihop och jag trodde att mitt liv som ensamstående mamma var slut.
    Jag har sedan tidigare barn och har levt ensam med barn i många år innan jag träffade min nuvarande sambo. Trodde att detta var den familj jag skulle ha nu, uppfostra barnen tillsammans osv.
    Jag vill inte leva själv igen... men tankarna har smugit sig på oftare då jag vet att han är ute på nätet. Blir ledsen ibland när han sitter med mobilen, vet ju inte vad han gör då men det känns som jag inte duger till.

jag vet varken ut eller in...
    Någon som har liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Ensam igen.. eller leva tillsammans?
  • mamaleona

Inte förstår jag varför du ännu sitter o funderar istället för att packa, på riktigt. Om förhållandet är så bad och han behöver andra så....som du själv säger - varför stanna???? Finns absolut nåt bättre som väntar...lycka till..

• Anonym (Förtvivlad)

I övrigt tycker jag att vi har det bra tillsammans... vore det inte för den här delen, så skulle jag vara mycket lycklig....
    De dagar jag inte tänker på det så är det livet jag vill ha.

• Anonym (Förtvivlad)

Jag trodde ju att denna gången skulle vi uppfostra barn tillsammans, och inte att jag skulle bli ensamstående igen!

• Anonym (jissy)

Förstår att det inte är ett självklart eller lätt val. Har själv problem i äktenskapet just nu och det känns bara skitjobbigt alltihop. Och beskriver man det som är dåligt så tycker ju folk i allmänhet att man ska lämna, men det är ju ändå bara en del av det hela. Jag antar att du ändå älskar din sambo och vill ha ett liv med honom? Har du pratat ordentligt med honom om det han håller på med? Berättat hur det får dig att känna och må?

• Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (jissy) skrev 2013-01-02 08:16:52 följande:
    Förstår att det inte är ett självklart eller lätt val. Har själv problem i äktenskapet just nu och det känns bara skitjobbigt alltihop. Och beskriver man det som är dåligt så tycker ju folk i allmänhet att man ska lämna, men det är ju ändå bara en del av det hela. Jag antar att du ändå älskar din sambo och vill ha ett liv med honom? Har du pratat ordentligt med honom om det han håller på med? Berättat hur det får dig att känna och må?
    Känns inte som ett lätt val!
    vi har pratat tidigare, men antagligen tror han inte att jag menar allvar... vi har haft lite jobbiga stunder angående detta. Jag har försökt tänka i andra banor och vad som kan vara okej i ett förhållande. Man ska ju förhoppningsvis leva med varandra livet ut och ska man kanske se lite mellan fingrarna?

Messade lite häromdagen och då sa han att han inte vill förlora mej... fast jag vet inte om han klarar av att ändra sitt beteende för min skull.... det är det jag börjar betvivla och jag vet inte om jag kan leva med det.
    Känns som vi måste ha ett allvarligt snack och att jag måste ta ett beslut inom en tid. =(
  • Anonym (jissy)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2013-01-02 08:28:29 följande:
    Känns inte som ett lätt val!
    vi har pratat tidigare, men antagligen tror han inte att jag menar allvar... vi har haft lite jobbiga stunder angående detta. Jag har försökt tänka i andra banor och vad som kan vara okej i ett förhållande. Man ska ju förhoppningsvis leva med varandra livet ut och ska man kanske se lite mellan fingrarna?

Messade lite häromdagen och då sa han att han inte vill förlora mej... fast jag vet inte om han klarar av att ändra sitt beteende för min skull.... det är det jag börjar betvivla och jag vet inte om jag kan leva med det.
    Känns som vi måste ha ett allvarligt snack och att jag måste ta ett beslut inom en tid. =(
    Alla har fel och brister och ibland kan man ju välja att låta saker passera. Men det känner man nog själv vad som man inte kan låta bara passera. han nätflörtar alltså? Vad innebär det i hans fall? Chattar han, mailar med andra, sms....eller vad? Är det så att han själv säger att han flörtar och försöker han få till verkliga träffar också eller är det bara något sätt att få bekräftelse på från hans sida? Jag menar, varför skulle han inte kunna sluta, vad får han ut av det som är så viktigt för honom? Har han mycket dålig självkänsla kanske?
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (jissy) skrev 2013-01-02 08:32:57 följande:
    Alla har fel och brister och ibland kan man ju välja att låta saker passera. Men det känner man nog själv vad som man inte kan låta bara passera. han nätflörtar alltså? Vad innebär det i hans fall? Chattar han, mailar med andra, sms....eller vad? Är det så att han själv säger att han flörtar och försöker han få till verkliga träffar också eller är det bara något sätt att få bekräftelse på från hans sida? Jag menar, varför skulle han inte kunna sluta, vad får han ut av det som är så viktigt för honom? Har han mycket dålig självkänsla kanske?
    Jag slits mellan att acceptera det här och att jag inte tycker att det känns helt bra. Han gör detta bakom min rygg och när vi pratat om det säger han att han ska sluta, inte vill såra mej och vill leva med mej tills vi dör.  När han gör det igen undrar jag vad han tänker och då säger han att det kanske är spänning och hoppas att jag inte ska märka.
    Han har vid ett par tillfällen haft mailkontakt med kvinnor, pratat mycket sex. Jag är rädd att han ska stämma träff med någon nångång.
    Jag kollar ibland vad han håller på med... känns som jag väntar på att han ska göra nåt värre så då har jag svaret på vad jag ska göra....
    Han vet inte att jag tänker allt detta, och som sagt, i övrigt tycker jag att vi har det bra.
  • Anonym (jissy)

Så svårt. Men jag får lite känslan av att du bara väntar på att han ska göra något större och då kommer du gå. Frågan är om du inte ska berätta precis hur allvarligt du tycker att detta är. Att det inte bara är något du tycker är lite jobbigt utan något som du verkligen mår dåligt av och som kan innebära slutet för ert förhållande. Och då menar jag inte att du ska ställa något ultimatum eller så utan bara försöka få fram hur du ser på detta och dina rädslor och så. Och vad säger han när han gång efter annan blir påkommen då? Är det viktigare att kunna fortsätta sitt nätflörtande än att ha en bra förhållande med dig?

• Anonym (Förtvivlad)

När han blir påkommen säger han att han inte vet varför han gör det... och inte har nåt mera ´behov av det heller.
    Att han ska säga till om det skulle bli så... och han vill inte såra mej. Tror inte han förstår hur ledsen och besviken jag blir. Det tar på självförtroendet, känns som jag inte räcker till.
    Han har sagt att han vill leva med mej tills han dör.

Varför tar det då aldrig slut?
    Tror han att jag förlåter gång på gång? Det är bara det att bägaren börjar vara full...

Dessutom har han sagt att jag gärna får ut och träffa andra, han skulle vilja ha med en kille till i vårt sexliv....

• Anonym (jissy)

Du skriver att du inte tror att han vet hur ledsen och besviken du blir. Se till att han vet det då! Han kanske behöver få veta det för att kunna sätta det i relation till vad han gör. Man tycker ju att han skulle kunna förstå det själv men det verkar ju inte så.

• Fool
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2013-01-02 09:47:58 följande:
    När han blir påkommen säger han att han inte vet varför han gör det... och inte har nåt mera ´behov av det heller.
    Att han ska säga till om det skulle bli så... och han vill inte såra mej. Tror inte han förstår hur ledsen och besviken jag blir. Det tar på självförtroendet, känns som jag inte räcker till.
    Han har sagt att han vill leva med mej tills han dör.

Varför tar det då aldrig slut?
    Tror han att jag förlåter gång på gång? Det är bara det att bägaren börjar vara full...

Dessutom har han sagt att jag gärna får ut och träffa andra, han skulle vilja ha med en kille till i vårt sexliv....

Det tar aldrig slut därför att han vet att han kommer undan med det gång efter gång....så länge du ser mellan fingrarna med det så komer det fortsätta... vissa människor fungera bara så... men en viktigare fråga är varför du vill fortsätta leva med någon som inte verkar ha någon respekt för dig ? 

Kanske dags att sätta ner foten och börja ställa lite krav , på riktigt , inte bara i ord utan även i handlingar.  
  • Allante

Klart att han vet varför Det är Hoppet OM Doppet som gäller för honom
    och har han chansen att Doppa i Externa Grytor så gör han det.

Särskilt så länge han har dig.

Dumpa Dumpa Dumpa - innan du blir för gammal o har Passerat Bäst Före Datum

Han kommer då inte att kunna försörja sin egen sexualitet med LösNummer.

Och du skall skaffa ny snäll och juste man - man som är bra mot barnen

OCH SKIT I OM HAN INTE SER SÅ DÄR JÄVLA BRA UT - och är han
    sexuellt misslyckad när det gäller att ha försörjt sin egen sexualitet med
    LösNummer så är det bara bra - då blir han tacksam för relationen med Dig

Dumpa Dumpa Dumpa - Go For It Girl!! 

• Anonym (Förtvivlad)

Allante, har du egen erfarenhet av detta?
    Är det bäst att dumpa, finns det ingen chans att det kan bli bra i slutändan?

Fool skrev 2013-01-02 12:59:02 följande:

Det tar aldrig slut därför att han vet att han kommer undan med det gång efter gång....så länge du ser mellan fingrarna med det så komer det fortsätta... vissa människor fungera bara så... men en viktigare fråga är varför du vill fortsätta leva med någon som inte verkar ha någon respekt för dig ? 

Kanske dags att sätta ner foten och börja ställa lite krav , på riktigt , inte bara i ord utan även i handling
    Jag ska göra ett försök att prata med honom, kanske ta hjälp nånstans...
    Dessutom så måste jag vara förberedd att ta konsekvenserna, att vi bryter upp och inte lever med varandra. Det är jag inte just nu... känner mej livrädd!
    Det känns som det är bra att förbereda sig mentalt om det skulle bli så.

Vi har ju en familj tillsammans och jag älskar honom, han är snäll och go på alla sätt. Det är detta "osynliga" som är det negativa. Har levt länge själv innan vi träffades och har väl inte alltför stor tro på att hitta någon som är bra, som jag kan älska igen... har lite svårt med tilliten och det har nog inte blivit bättre...
  • Allante

Det finns en opålitlighet i honom som gör honom omöjlig i en relation.

Mina egna erfarenheter när det gäller LösNummer är att jag som kille
    inte kan fixa o föllja okända damer hem - motsatsvis har inte inte varit
    svårt att få hem okända damer - med dam hemma är det svårt att fixa
    o sova bort osv.

Men via nätdating (har aldrig själv nätdatat o har inte direkt för avsiikt
    att göra det - men jag skulle få erbjudanden om jag gjorde det  - är
    dock inte säker på om de attraherar mig) kan man jobba in sig på¨
    damer och då blir man hembjuden och kan åka på snabbisar osv.

Som otrogen kille i relation skulle jag satsa på mamz som bor avigt till
    via mail - på mail kan man ha för damen hemliga konton med lösenord
    och sen skulle jag satsa på dessa mamz som inom typ 10 mil bor avigt
    till när det gäller kommunikatiionre o mamz utan bil. 10 mil kör jag på en
    timme o så doppar jag på ett par timmar och är borta 4 timmar - sen
    blir det typ dagtid lördag söndag - då kan det bli lite längre tid - och
    stadiga damen om mamzen till mitt barn kommer inte att fatta ett smack
    och externa damerna som bor avigt till kan jag lura att jag är singel-
    ny mobil med kontantkort o bara  sms när jag inte vill kunna svara-
    t ex för att stadiga damen är för nära.

OCH FÖRTROENDEKLYFTAN INNEBÄR ÄVEN ATT DU ALDRIG KAN
    LITA PÅ OM HAN REDAN DOPPAT I EXTERNA GRYTOR

Vem fan svarar stadiga damen (eller mannen) har du legat med den
    där tjejen du skrivit snusksms till - OH JA DET VAR JUSTE SOM FAAN
    HON VAR EN JÄVEL PÅ ATT K----A (Han har skönsaste pitten i hela
    stan) så svarar bara de som vill ha en förevändning för att dumpa 

• Anonym (jissy)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2013-01-03 21:40:45 följande:
    Jag ska göra ett försök att prata med honom, kanske ta hjälp nånstans...
    Dessutom så måste jag vara förberedd att ta konsekvenserna, att vi bryter upp och inte lever med varandra. Det är jag inte just nu... känner mej livrädd!
    Det känns som det är bra att förbereda sig mentalt om det skulle bli så.

Vi har ju en familj tillsammans och jag älskar honom, han är snäll och go på alla sätt. Det är detta "osynliga" som är det negativa. Har levt länge själv innan vi träffades och har väl inte alltför stor tro på att hitta någon som är bra, som jag kan älska igen... har lite svårt med tilliten och det har nog inte blivit bättre...
    Tycker du ska försöka prata med honom igen, om han går med på att få lite samtalshjälp utifrån så kan det nog vara ett bra sätt. Hoppas det löser sig för dig.
  • SupersurasunkSara

Antagligen har han ett behov av bekräftelse från andra, ett slags bevis på att han inte passerat bäst före datum.

Vardagen är lite slentrian, lite grå och trist och så piggar han upp sig på detta vis. Det behöver inte betyda tt han har för avsikt att gå vidare med det hela. Han kanske flirtar med random tjejer hela tiden, men flirtar han med en och samma finns ju altlid en ökad risk att han faller för någon. Särskilt om ert förhållande har gått i stå.

Hur skulle han känna det om du hade flirtar med killar på nätet? Har du frågat honom det? Vad är syftet med hans flirtande? En del killar verkar det vara lika naturligt för, utan att de menar ett skit med det, som att fjärta. Men de tjejerna han flirtar med kanske tar det mer på allvar, så alla han flirtar med kan vara kvinnor som sen, återigen, känner sig besvikna på 'vedervärdiga karlar som bara ljuger'. Det tänker sällan de flirtande männen på.

• Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (jissy) skrev 2013-01-04 07:59:50 följande:
    Tycker du ska försöka prata med honom igen, om han går med på att få lite samtalshjälp utifrån så kan det nog vara ett bra sätt. Hoppas det löser sig för dig.
    Ja, vi har pratat och ska gå till någon tillsammans och prata. Jag hoppas att det kommer att kännas bra!
    Han är villig till det och det måste ju vara positivt, men det känns som det är en lång väg att gå. Fast huvudsaken är att man börjar gå tillsammans!
    SupersurasunkSara skrev 2013-01-04 08:56:32 följande:
    Antagligen har han ett behov av bekräftelse från andra, ett slags bevis på att han inte passerat bäst före datum.

Vardagen är lite slentrian, lite grå och trist och så piggar han upp sig på detta vis. Det behöver inte betyda tt han har för avsikt att gå vidare med det hela. Han kanske flirtar med random tjejer hela tiden, men flirtar han med en och samma finns ju altlid en ökad risk att han faller för någon. Särskilt om ert förhållande har gått i stå.

Hur skulle han känna det om du hade flirtar med killar på nätet? Har du frågat honom det? Vad är syftet med hans flirtande? En del killar verkar det vara lika naturligt för, utan att de menar ett skit med det, som att fjärta. Men de tjejerna han flirtar med kanske tar det mer på allvar, så alla han flirtar med kan vara kvinnor som sen, återigen, känner sig besvikna på 'vedervärdiga karlar som bara ljuger'. Det tänker sällan de flirtande männen på.
    Det kan säker vara som du säger, nåt behov verkar iaf finnas. Det som är knepigt är att han blev medlem i nån sida då vi varit tillsammans i ett halvår och då borde man väl fortfarande gå på små moln... tycks minnas att v gjorde det.

Han säger sig inte alls vara svartsjuk och att jag kan flirta med killar om jag vill, tom träffa någon om jag vill...
    Jag kan inte alls förstå det sättet att tänka, eftersom jag är ganska svartsjuk... har tyvärr utvecklat det...

Vad som är syftet? Jag vet inte! Om jag visste skulle det vara enklare... en bara flört skulle jag nog kunna ta, men jag är rädd att det ska bli mer och det vill jag inte vara med om.
    Tycker inte om den där känslan när man går och lägger sig, eller när han går på toa, och han då passar på att vara ute på nätet och titta på andra. Känslan av att han gör det när man inte är i närheten, går bakom min rygg... nej, det känns inte alls bra!

• SupersurasunkSara

Titta är stor skillnad mot att även prata med. Tycker iaf jag. Du behöver nog sätta dig ner och prata med honom, med tredje part närvarande, för att få honom att verkligen förstå hur jobbigt detta är för dig, sen får han göra valet om detta är något han kan ge upp för att du är viktigare.

Svar på tråden Ensam igen.. eller leva tillsammans?