Lite hjälp på traven för en blivande(?) äggdonator?
Hejsan!
Har sedan jag själv började fundera på barn vetat att jag vill hjälpa någon att också få chansen om jag nu själv lyckades få den och efter två egna små prinsar så känner jag mig redo att ta steget.. Och nu så har jag en hel del tankar och funderingar om det här.. Inte så mycket om det rent praktiska så som sprutor och hormoner och äggplock och sådär utan de rent moraliska när det gäller VEM som ska få mina ägg..
Har förstått att det finns lååånga väntetider och att vissa "smiter före" i kön genom att hitta en donator som oftast (alltid) gör en korsdonation och nu funderar jag på hur jag själv ställer mig till det och hur andra tänker kring det..
Räknas det som att smita före eller ser man det som att det ialla fall finns en donator till när någon värvat en donator om ni förstår hur jag menar..
Att längtan är enorm och att man blir frustrerad på kötiderna kan jag förstå men säg att jag hittar någon som faktiskt inte faller inom ramarna rent tidsmässigt om den inte kommer före i kön, är det befogat då att "välja" vem som ska få prioriteras?
Lika rörigt som vanligt när jag försöker sätta ord på mina tankar men har ni någon input får ni gärna komma med den.. :)