Inlägg från: Anonym (Rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rädd)

Jag är tandhygienist. Fråga vad du vill!

Jag har alltid haft perfekt tandkött tidigare och ingen tandsten men har nu blödit mellan två tänder i ett par veckors tid. Efter ett uppehåll på två veckor blöder det lite igen. Ska snart till tandläkaren men är rädd för svaret, har du någon aning om vad det kan vara?

• Anonym (Rädd)
    Anonym (Rädd) skrev 2013-01-02 21:18:31 följande:
    Jag har alltid haft perfekt tandkött tidigare och ingen tandsten men har nu blödit mellan två tänder i ett par veckors tid. Efter ett uppehåll på två veckor blöder det lite igen. Ska snart till tandläkaren men är rädd för svaret, har du någon aning om vad det kan vara?
    Det kommer alltså lite blod på mellanrumsborsten/tandtråden. Använde Corsidyl daily i 10 dagar och har fortsatt med Corsidaily.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Rädd) skrev 2013-01-02 21:21:45 följande:
    Det kommer alltså lite blod på mellanrumsborsten/tandtråden. Använde Corsidyl daily i 10 dagar och har fortsatt med Corsidaily.
    Stryk första daily, det ska stå Corsidyl i 10 dagar.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (tandhygienist) skrev 2013-01-03 11:39:05 följande:
    Hm, min första tanke är att det kanske är något som har halkat in strax under tandköttskanten och fastnat vilket orsakar en inflammation lokalt i tandköttet. Kanske ett skal av något slag? Eller något annat som du ätit? En annan förklaring är att det sitter tandsten även om du aldrig haft problem med det förut.

Utan att ha träffat dig så vågar jag nog ändå säga att du med ganska stor säkerhet inte behöver oroa dig. I de allra flesta fall brukar det inte alls vara någon fara och dessutom lätt att åtgärda.

Lycka till!
    Tack så hemskt mycket för ditt svar! Det känns betydligt lugnare nu, återkommer när jag varit hos tandläkaren nästa vecka med uppdatering Solig
Svar på tråden Jag är tandhygienist. Fråga vad du vill!