Inlägg från: Anonym (fläcken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fläcken)

Jag är tandhygienist. Fråga vad du vill!

Jag är 30 år och har fått vita fläckar på två tänder i överkäken. Jag har inte slagit i och det är inte medfött. Det sitter inte vid tandköttet utan längst ner på tanden, som en vit rand där. Vad kan det bero på? Kritkaries tror jag inte det är, jag har i princip aldrig hål i tänderna och får alltid höra att tänderna är rena och fina. Vad kan jag göra för att få bort fläckarna och förhindra att nya kommer? Det ser så fult ut

• Anonym (fläcken)
    Anonym skrev 2013-02-01 08:38:47 följande:
    Jag har fått en infekterad tandköttsficka bakom kindtanden längst bak  Den är ca 5-6 mm djup och tandläkaren varnade mig om att tanden kan behöva dras ut om det inte blir bättre inom ca 6mån. Jag har fått corsodyl att borsta med, men finns det något mer jag kan göra? Det är jättesvårt att komma åt att borsta därinne, även fast jag har en liten specialborste.

Kan du hjälpa mig? 
    Jag vet inte om det är samma, men när jag fick mina visdomständer så tyckte jag det blev svårt att rengöra ordentligt längst in i munnen. Jag använde också vinkeltandborste men det räckte inte. Fick ofta små inflammationer i tandköttet och fick såklart dålig andedräkt. Jag tröttnade och bad själv om att få ta bort visdomständerna. Det bästa jag gjort! Det gjorde inte det minsta lilla ont, och sedan dess har jag sluppit alla inflammationer och munnen är fräsch igen.
Svar på tråden Jag är tandhygienist. Fråga vad du vill!