• Pimpinellan

Hur gör man med överskåpen då!?

Jag och maken bara måste köpa ny kyl/frys,men det finns ju tydligen inte överskåp att köpa till nuförtiden! Vi har ju det på våra gamla och alla jag känt och överallt jag bott har det funnits överskåp så förr måste det ha funnits. Hur gör ni andra? Jag vill ju ha det utrymmet plus att det blir tomt och asfult med den fula väggen bakom om man inga skåp har här!

Mycket tacksam för tips!

• Svar på tråden Hur gör man med överskåpen då!?
  • petrowi

Vi har skåp över vår kyl & frys. Köpte nytt kök på ikea förra året och överskåpen ser ut som de "vanliga" köksskåpen men i mindre format. 

• Pimpinellan
    Nyfikna72 skrev 2013-01-02 18:02:50 följande:
    Köp lika hög kyl och använd överskåpet du har?

De är gjorda för den kyl/frys vi har nu. Saknar botten,är fastskruvade i kylen/frysen och passar på millimetern med väggar och framstycken. Så tyvärr passar de inte på några andra.
  • Pimpinellan
    petrowi skrev 2013-01-02 18:03:08 följande:
    Vi har skåp över vår kyl & frys. Köpte nytt kök på ikea förra året och överskåpen ser ut som de "vanliga" köksskåpen men i mindre format. 

IKEA-grejer kommer inte in här,vi går ö.h.t aldrig på IKEA p.g.a den usla kvaliteten. Och kyl/frys man ska ha i kanske 20 år måste vara av bra kvalitet!
  • Hannah76
    Pimpinellan skrev 2013-01-02 18:11:03 följande:

IKEA-grejer kommer inte in här,vi går ö.h.t aldrig på IKEA p.g.a den usla kvaliteten. Och kyl/frys man ska ha i kanske 20 år måste vara av bra kvalitet!

Det finns ju andra firmor som har köksinredning.. Vilket märke är er kök?
  • cloudberry79
    petrowi skrev 2013-01-02 18:03:08 följande:
    Så har vi också. Alltså, vanliga köksskåp som helt enkelt är monterade ovanför kylen och frysen. Först är det byggt en sorts ram där kylen och frysen är inskjutna och skåpen är monterade.

(Ja, vi har en massa skräp på kylen och frysen )
    (M)amma till V -07 och E -12
  • Nyfikna72

Det finns väl andra köksleverantörer än Ikea? Vänder di till nån är jag säker på att de kan hjälpa dig, blir det vanliga skåp bli väl enda avrensa luckorna då om ni vill ha lika som resten av köket.

• En glad tjej

Ursäkta men Ikea gör faktiskt riktigt bra kök. Det är väl det enda de gör bra men vårt billiga Ikea-kök är otroligt hållbart.

• petrowi
    Pimpinellan skrev 2013-01-02 18:11:03 följande:

Ja fast nu sa jag ju inte att du skulle köpa en kyl eller frys från ikea? Har själv inga vitvaror därifrån men själva skåpen över kylen som sagt. 
Svar på tråden Hur gör man med överskåpen då!?