Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym

Pojkflicka

Hur ser ni på kvinnor som ( inte )sminkar sig?
    Kvinnor som gillar att klä sig lite mer pojkigt
    Typ jeans och nån t.shirt eller tröja alltså inget speciellt.
    Kvinnor med jätte kort hår?

Vad är typiskt pojkflickigt för er?

Bilder är välkommna om man känner för det. 
  • Svar på tråden Pojkflicka
  • Hannah76

Känner ingentig särskilt inför det?

För mig är det begreppet mer ett sätt att vara. 

• linnéa001

-Det är vackrare utan smink än med 
    -Jeans och t-shirt är inte "pojkigt". Jag anser att jeans är det snyggaste plagget på både män och kvinnor. Jag tycker att det enda "pojkiga" (eller snarare "manliga") plagget är kostym
    - Det finns både män och kvinnor som passar i både långt och kort hår

Vad betyder "pojkflickigt"? Är man transvestit?

Jag är kvinna i 30-årsåldern som inte äger något smink och har jeans nästan varje dag. Har aldrig känt mig som något annat en en tjej/kvinna.

• Anonym
    linnéa001 skrev 2013-01-02 19:34:16 följande:
    -Det är vackrare utan smink än med 
    -Jeans och t-shirt är inte "pojkigt". Jag anser att jeans är det snyggaste plagget på både män och kvinnor. Jag tycker att det enda "pojkiga" (eller snarare "manliga") plagget är kostym
    - Det finns både män och kvinnor som passar i både långt och kort hår

Vad betyder "pojkflickigt"? Är man transvestit?

Jag är kvinna i 30-årsåldern som inte äger något smink och har jeans nästan varje dag. Har aldrig känt mig som något annat en en tjej/kvinna.
    Ja vad betyder det? det är ju en bra fråga, man kan ju få kommentarer  du är som en pojkflicka, så ja man kan ju fundera på vad det betyder igentligen.  Tycker väl inte heller jeans bara är för pojkar. Kan hålla med dig till viss del att kostym är det som är mest manligt. 

Pojkflicka är väl en kvinna som vill se mer mannlig ut en kvinnlig.. 
    Men alla har väl olika uppfattning om vad just pojkflicka betyder.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-02 20:54:25 följande:
    Ja vad betyder det? det är ju en bra fråga, man kan ju få kommentarer  du är som en pojkflicka, så ja man kan ju fundera på vad det betyder igentligen.  Tycker väl inte heller jeans bara är för pojkar. Kan hålla med dig till viss del att kostym är det som är mest manligt. 

Pojkflicka är väl en kvinna som vill se mer mannlig ut en kvinnlig.. 
    Men alla har väl olika uppfattning om vad just pojkflicka betyder.

Nej det har inte med utseendet att göra.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-02 20:56:08 följande:

Nej det har inte med utseendet att göra.
    Vad har det med att göra då??
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-02 21:00:38 följande:
    Vad har det med att göra då??

Det är ett beteende.
    Inte ett utseende. Man kan däremot ha ett androgyn tutseende, men det har inget med beteende att göra.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-02 21:03:37 följande:

Det är ett beteende.
    Inte ett utseende. Man kan däremot ha ett androgyn tutseende, men det har inget med beteende att göra.
    Så en pojkflicka måste alltså vara kaxig och våldsam, och svära en massa helst röka och snusa och dricka varje helg, är ju typ det, de flesta killar gör. Finns ju undantag där det finns lugna killar. Men de flesta killar gillar att leka tuff, och tro sig vara coola för att de röker och snusar och super, och förstör sina kroppar.....

Me som jag sa det finns lugna killar också, min sambo är väldigt lugn och varken röker snusar eller dricker tack och lov.... 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-02 21:08:27 följande:
    Så en pojkflicka måste alltså vara kaxig och våldsam, och svära en massa helst röka och snusa och dricka varje helg, är ju typ det, de flesta killar gör. Finns ju undantag där det finns lugna killar. Men de flesta killar gillar att leka tuff, och tro sig vara coola för att de röker och snusar och super, och förstör sina kroppar.....

Me som jag sa det finns lugna killar också, min sambo är väldigt lugn och varken röker snusar eller dricker tack och lov.... 
    Du har en märkligt bild av det manliga könet..

Det är sällan som vuxna benäms som pojlflicka, det är mer barn/ungdomar.

Men pojkflicka syftar på ett beteende inte ett utseende.Det beteedne kan innebär att man ör orädd, gillar äventyr, gillar lekar som är "typsikt pojkiga"    osv.
  • Fiona M

pojkflicka var ett uttryck jag inte hört sen jag själv var liten, och aldrig om vuxna.

• Anonym (pojkflicka)

Jag har alltid sett min dotter som lite av en pojkflicka. Absolut inte för kläderna för där uppskattar hon sånt som är typiskt "flickigt". Däremot har hon alltid klättrat överallt, ratat dockor och typiska flickleksaker. Istället älskar hon att spela bandy i hallen eller vara på fotbollsplanen. Hon är ganska tuff till sitt sätt. Detta är sånt som jag tycker känns som en pojkflicka. Sen om det är bra eller dåligt vet jag inte utan det bästa är väl om alla oavsett kön kan vara som de vill

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-02 21:14:19 följande:
    Du har en märkligt bild av det manliga könet..

Det är sällan som vuxna benäms som pojlflicka, det är mer barn/ungdomar.

Men pojkflicka syftar på ett beteende inte ett utseende.Det beteedne kan innebär att man ör orädd, gillar äventyr, gillar lekar som är "typsikt pojkiga"    osv.
    Ja jag kanske har en märklig bild av det.
  • Wilner
    Anonym skrev 2013-01-02 19:21:59 följande:

1. fult
    2. Extremt oattraktivt
    3. se ovan
    4. se ovan

• Author7

En pojkflicka är olika beroende från person.

Jag ser mig själv som en pojkflicka ibland eftersom jag inte är särskild feminin. Jag har aldrig brytt mig mode och smink och klär mig ofta som en kille. Jag har alltid varit stark och modig nog att stå på mig. Däremot kan jag stor gråta till sorgliga filmer. Flört 

När jag var liten gillade jag att leka med killar mer än tjejer. Men jag hade också mycket ponnyhästar och Barbies. Däremot lekte jag aldrig modevisningar eller något sådant typiskt tjejigt. Mina ponnyhästar och Barbies skulle ut på äventyr och slåss mot onda makter. :) 
    Däremot har jag nog aldrig gillat att kolla på sport men att delta i någon sport var alltid kul. 

Sen när jag blev äldre uppåt tonåren var jag bara en plugghäst som inte brydde sig mycket om annat än mina studier. Men jag började ibland  att klä upp mig till fester och tycker om det. 

Nuförtiden är jag mest en blandning. Jag kommer bra överens med både killar och tjejer men tjejer är  dem som jag är närmast vän med.

• Author7
    Anonym skrev 2013-01-02 19:21:59 följande:

1. Inget fel med det. Jag gör det nästan aldrig. Bara vid speciella tillfällen.
    2. Bra att våga vara sig själv. 
    3. Samma som ovan. 
    4. Jag anser att vara pojkflicka inte beror på utseende utan snarare personlighet. Som i mitt förra inlägg skrev jag att jag känner mig som en pojkflicka inombords men jag kan tycka om att klä upp mig ibland. Att pojkflicka handlar om att bete sig mera maskulint. Som att ha intresse för  sport , vara stark osv. 
  • Anonym (fjlöcv)

Kävla tur att vi alla är olika tycker jag. ;)

Svar på tråden Pojkflicka