lillan89 skrev 2013-01-02 20:17:28 följande:
vilken reklam du gjorde ;) haha
men självklart ska jag kika runt! tack :)
Haha eller hur ;)
Nej men kan berätta lite här om hur jag tränar :)
Jag tränar varannan dag, försöker iaf.. Jag beskriver från igår då min vecka började med träning:
Måndag: 60 min promenad
Tisdag: Vila
Onsdag: Träna hela kroppen
Uppvärmning: 30 min löpning, börjar med joggning och ökar lite efter varje 5 min. Uppvärmningen bör vara minst 10-15 min då det är så lång tid det tar för kroppen att bli varm
Ben: Framsida, baksida, insida och utsida lår, vader, benpress (dessa tränas i maskiner) och utfallssteg med vikter.
Arm: Triceps, biceps, bröstmuskler, axelpartiet och handlederna (med vikter, jag har 1kg).
Mage: Plankan, både vanlig och sidplanka. Hänga i ribbstol och dra upp benen.
Rygg: Plankan och rygglyft. Då jag har ont i svanken kör jag inga vikter när jag tränar ryggen, inte än :)
Stretch!
Torsdag: Vila
Fredag: Kondition, arm+mage+rygg
Uppvärmning: 30 min löpning på samma sätt som tisdagen
Arm: Triceps, biceps, bröstmuskler, axelpartiet och handlederna (med vikter, jag har 1kg).
Rygg: Plankan och rygglyft.
Stretch!
Lördag: Vila
Söndag: Kondition, ben+mage+rygg
Uppvärmning: 30 min löpning som innan. Detta kan varieras med cykling och crosstrainer.
Ben: Framsida, baksida, insida och utsida lår, vader, benpress (dessa tränas i maskiner) och utfallssteg med vikter.
Rygg: Plankan och rygglyft.
Stretch!
Så ser denna vecka ut.. Sen blir måndagen vila och sen börjar jag om från början med träningsschemat.. Om jag haft två vilodagar eller fler kör jag hela kroppen...
Äter gör jag
Frukost: Smörgås med te, en frukt
Mellis: Frukt eller tomat el gurka
Lunch: Vanlig husmanskost (ofta från middagen dagen innan)
Mellis: Frukt, tomat eller gurka
Middag: Vanlig husmanskost
Kvällis: En kopp te
Efter varje träning dricker jag proteinshake. Är 160 lång och väger 50kg..