• LaceyLoo

Behöver lite hjälp!

Du får gärna kika in på min blogg, danceinlife.blogg.se där ja skriver en del om träning främst. Ska börja skriva mer om kost också är tanken men har inte riktigt kommit dit :p

• LaceyLoo
    lillan89 skrev 2013-01-02 20:17:28 följande:
    vilken reklam du gjorde ;) haha
    men självklart ska jag kika runt! tack :)
    Haha eller hur ;)

Nej men kan berätta lite här om hur jag tränar :)

Jag tränar varannan dag, försöker iaf.. Jag beskriver från igår då min vecka började med träning:

Måndag: 60 min promenad

Tisdag: Vila

Onsdag: Träna hela kroppen
    Uppvärmning: 30 min löpning, börjar med joggning och ökar lite efter varje 5 min. Uppvärmningen bör vara minst 10-15 min då det är så lång tid det tar för kroppen att bli varm
    Ben: Framsida, baksida, insida och utsida lår, vader, benpress (dessa tränas i maskiner) och utfallssteg med vikter.
    Arm: Triceps, biceps, bröstmuskler, axelpartiet och handlederna (med vikter, jag har 1kg).
    Mage: Plankan, både vanlig och sidplanka. Hänga i ribbstol och dra upp benen.
    Rygg: Plankan och rygglyft. Då jag har ont i svanken kör jag inga vikter när jag tränar ryggen, inte än :)
    Stretch!

Torsdag: Vila

Fredag: Kondition, arm+mage+rygg
    Uppvärmning: 30 min löpning på samma sätt som tisdagen
    Arm: Triceps, biceps, bröstmuskler, axelpartiet och handlederna (med vikter, jag har 1kg).
    Rygg: Plankan och rygglyft.
    Stretch!

Lördag: Vila

Söndag: Kondition, ben+mage+rygg
    Uppvärmning: 30 min löpning som innan. Detta kan varieras med cykling och crosstrainer.
    Ben: Framsida, baksida, insida och utsida lår, vader, benpress (dessa tränas i maskiner) och utfallssteg med vikter.
    Rygg: Plankan och rygglyft.
    Stretch!

Så ser denna vecka ut.. Sen blir måndagen vila och sen börjar jag om från början med träningsschemat.. Om jag haft två vilodagar eller fler kör jag hela kroppen...

Äter gör jag
    Frukost: Smörgås med te, en frukt
    Mellis: Frukt eller tomat el gurka
    Lunch: Vanlig husmanskost (ofta från middagen dagen innan)
    Mellis: Frukt, tomat eller gurka
    Middag: Vanlig husmanskost
    Kvällis: En kopp te

Efter varje träning dricker jag proteinshake. Är 160 lång och väger 50kg..

Svar på tråden Behöver lite hjälp!