• Svea83

Någons bebis som använt flygplans-sängarna?

Ska flyga med min 9 månaders från usa till Sverige och har beställt en liten säng åt honom på det långa planet.
    Någon som använt dem och hur har det gått? Har er lille sovit?
    Vi flyger precis när det är sovdags för honom... Men man måste väl ta upp dem vid turbulens eller är dem fastspända där i?
    Tack

• Svar på tråden Någons bebis som använt flygplans-sängarna?
  • Svea83

Vad skönt för er! Bokade med Lufthansa för deras sängar går upp till 13 kg och 83 cm tror jag det var! Min kille är 73 cm och väger runt 9 kg tror jag... Annars vet jag faktiskt inte vad jag skulle göra, jobbigt att hålla hela vägen och så hade han aldrig sovit

• Svea83

Vet ni om man kan checka in ersättning och barnmatsburkar? I plast då...

Hade varit skönt att ta med vad han tycker om och vad man vet funkar...

• Svea83

Okej det är jättebra! Vill ju inte behöva springa till affären direkt och leta ersättning som man inte vet något om...

• Svea83

Ringde flygbolaget för att fråga om maten. Då sa dem att man får checka in barnmat men att dem kanske kollar det i tullen. Någon som varit med om att dem öppnat ersättningen tex? Verkar ju knäppt, då förstörs den ju...

• Svea83
    Snow Crash skrev 2013-01-04 01:35:31 följande:
    Jag hade med 4-5 tetror ersättning i handbagaget senast. Security ville öppna en av dem och ta prov, så den fick jag hälla över i nappflaskan sen.

På vägen dit hade jag tetror i handbagaget och pulver packat i resväskan; de där metallpåsarna som NAN kommer i. Fick väskorna genomsökta och då hade de stuckit i påsarna med provnålar, så hela väskan var full av pulver!

Men herregud, det är sånt jag är rädd för.... Hade tänkt ta med mig portionspåsar med pulver i handbagaget och sen pulver i resväskan.
  • Svea83
    vårskatt skrev 2013-01-04 02:46:22 följande:
    Jag reser mycket, och jag har aldrig varit med om att dem har tagit stickprover på välling jag haft med mig i resväskan.  Och jag tar med mig MYCKET välling.

Nu när jag ska resa igen tänkte jag ta med mig vällingpulver och vatten i handbagaget. Har alltid funkat.  Och om de mot förmodan skulle kräva att jag häller ut vattnet så finns det vatten inne på planet. 

Det är ju bra, beror säkert på vilken kontrollant man får :)

Har dem nånsin satt en gräns på hur mycket pulver du får ha med dig i handbagaget?
  • Svea83
    vårskatt skrev 2013-01-04 05:48:10 följande:
    Ingen gräns.

Ta med dig mer än vad du tror går åt. Man vet aldrig med de små liven :)

Precis... F
  • Svea83

Nu skriver telefonen av sig själv :) skulle skriva att man får väl räkna med förseningar och tröstätande så bra att det inte finns nån gräns :)

• Svea83
    älskarlivet81 skrev 2013-01-05 11:55:07 följande:
    Det är inte många bolag där man får bälte till bebis. Och bilstol får du inte ha med.dig heller, möjligtvis om barnet har eget säte..

Ja det var bara om man hade eget säte till barnet. Man kan också checka in en vid gaten...
  • Svea83
    älskarlivet81 skrev 2013-01-05 12:21:47 följande:
    Ja precis men checkar du in den,så hjälper den ju inte vid turbulens

Nej det är klart :) tänkte att man kanske kunde kolla om det finns lediga platser så kanske man får använda den. Är lite orolig över detta med turbulens nu
  • Svea83
    älskarlivet81 skrev 2013-01-05 12:32:03 följande:
    Finns det lediga platser, vilket jag tvivlar på, så får ni ju den säkert.inte gratis..

Visst det kan bli turbulens men det är ju oerhört sällan som några olyckor inträffar pga det..

Ja nu för tiden så brukar dem ju fylla upp planen helt... Får sluta läsa hemska artiklar precis innan man ska åka, är ju livrädd nu! Tänk om man kunde få vara så lugn man var innan man fick barn :)
  • Svea83

Jag önskade jag var sån :) använder ni bilstol då? skulle kanske köpt ett säte till lillen men får väl göra det bästa av situationen och hoppas att det finns lediga platser :)

• Svea83

Det har något att göra med att bebisen inte ska sitta fast i dig, det är därför dem har tagit bort bältena. Men förstår inte hur det kan vara bättre att dem kan flyga iväg. Har en väst till min lilla som han kan ha som mitt bälte kan sättas fast i men vet inte om dem ens tillåter det.

Kommer ni ihåg om man får ha med sig både bilstol och barnvagn till boarding?

• Svea83

Ja Det kanske det var... Ska i alla fall sluta kolla på säkerhetsvideor och läsa hemska grejer. Jag som bott i usa och flugit fram och tillbaka i flera år har aldrig tänkt på detta förrän nu. Det slutar väl att jag får ligga i bassinetten med något lugnande ;)

älskarlivet81 skrev 2013-01-05 14:47:01 följande:
    Det är för att det finns risk att man klämmer ihjäl bebisen om den sitter fastspänd har jag för mig..

Svar på tråden Någons bebis som använt flygplans-sängarna?