• Poffi

Fult badrum med orange plastmatta HUR GÖRA?

Hej alla
    Jag bor i en hyresrätt med ett ganska litet badrum med dålig standard. Typ den lägsta. Nej, så dåligt är det inte men jag har en hemk orange plastmatta och golvet verkar vara ojämt. Vatten riner FRÅN duschen och även vaskskåpet jag har under vasken lutar så de två fötterna längst fram har jag fått stoppa upp med papper eller något.
    Annars är det ganska normal toalett. Det som är fult är som sagt mattan, duschen som består av ett duschhörn från Ikea med ett draperi, men duschmunstycket på duschslangen har trillat av och går ej att använda igen, har dessutom slängt delarna. Har duschat med bara slangen nu i någon månad och det funkar men jag vill så klart ha ett nytt munstycke.
    Det munstycket som trillade av har den förra hyresvärden satt dit men jag undrar om hyresvärden köper en ny denna gång oxo? Var finns det bra munstycken med bra och mjuk stråle som inte är för mesig. Den jag fick sist var sån ganska stor modern med riktigt kassa utsprut och det blev liksom aldrig något krut i den. :(
    Sen undrar jag även hur man kan göra fint när man har en sån ful plastmatta. :(

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Fult badrum med orange plastmatta HUR GÖRA?
  • missmadde

Finns bra munstycken på Rusta för ok pris, då är det ju ditt eget som du kan ta med när du flyttar ;D Till fula plastmattan kan du ju köpa en stor badrumsmatta i textil och täcka större delen då. Jysk brukar ha, en del är utan gummering så man lätt kan tvätta dom i maskin.. Köp ett snyggt matchande draperi och handdukar till också så trollar du nog bort det värsta.

Har du sagt till hyresvärden att vattnet rinner från duschen?? 

• Ramborg

Om du sätter dit ett eget duschmunstycke och tar med dig det sedan kommer värden tro du saboterar. Se till att du får ett nytt och byt till ett eget om du vill men se till att duschen funkar när du flyttar.

42.
  • voldis

Du kan köpa fyrkantiga trallar att lägga finns både i trä och klinker

• Nyfiken gul

köp en egen slang och munstycke, är väl inte hela världen om det hänger kvar den dagen du eventuellt flyttar. 

Finns billiga o bra på Ikea, Rusta, Jysk med flera.

Satsa på rolig inredning, köp en stor fin matta - badrumsmattor är i regel alltid tvättbara.  Snyggt duschdraperi, fräscha härliga handdukar.

ställ in någon krukväxt

googla badrumsbilder så kanske du får lite tips om hur du kan dölja det fula och få fram det fräscha  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • UngSambo

Använd det orangea som en färklick och ha allt annat i svart, vitt och krom! vet i för sig inte vad du har för väggar, är det helkaklat?

• Poffi

Hej
    Tack för era tips! Ska se vad jag kan göra.
    Har redan en ganska stor badrumsmatta men det är rektangular så den passar innte. Ytan är inte så stor.
    Ska kolla Jysk, de har mjuka mattor!   

• Caysa

Jag tycker också du ska köora på svart/vitt/gått och ha plastmattan som färgklick! Mycket bättre än att försöka dölja den!
    Skura rent plastmattan med en gammal hederlig skurborste och grumme såpa och sedan köper du boning till mattan så får du lite finare finish på mattan!

• Caysa

(Vi gjorde rent våran "gråa" plastmatta i våran nya lägenhet och den visade sig vara crèmefärgad...)

• Poffi

har köpt 2 vita och 2 gråa stora badlakan o har svart ikea duschdraperi... ja får nog skura den o kanske köpa ny matta. grå matta är väl bättre än vit?
    väggarna har stort vitt standardkakel upp till hälften av väggen och sedan är det bara vitfärg. 

Svar på tråden Fult badrum med orange plastmatta HUR GÖRA?