• Anonym (Flytta til Nybro)

Att leva och bo i Nybro stad?

Hej familjen funderar på att flytta till nybro, och funderar lite på hur det är att leva och bo där.
    Vad finns att göra, hur trivs ni hur är människorna i staden och hur är staden.
    Vi har varit och kollat in staden lite och tyckte den verkade lagom och mysig.

Så vät säger ni nybroare? 

• Svar på tråden Att leva och bo i Nybro stad?

Ingen i nybro?

• Anonym (stad)

Ja nybro är en mysig liten stad.
    Som har en del att erbjuda till barnfamiljer,

• Anonym

Små barn kanske. Har själv vuxit upp utanför Kalmar och kan väl inte påstå att det då fanns så mycket att göra. Åkte till Kalmar förstås. Nybro är ju ingen stad som har ett stort kulturellt utbud direkt. Men för små barn är den säker mysig.

• Anonym (stad)

Nybro är ju såklart en småstad men dess läge gör det väldigt smidigt.
    Med bibliotek, badhus. Trevlig natur, pulkaåkning, skidåkning, enkel shopping, bio, lite restauranger.
    Är Nybro som jag ser det mycket bra.
    Med närhet till Kalmar 20 min.
    Växjö under en timma ligger Nybro bra till och är en bra stad för den växande familjen.

• Anonym
    Anonym (stad) skrev 2013-01-20 15:03:22 följande:
    Nybro är ju såklart en småstad men dess läge gör det väldigt smidigt.
    Med bibliotek, badhus. Trevlig natur, pulkaåkning, skidåkning, enkel shopping, bio, lite restauranger.
    Är Nybro som jag ser det mycket bra.
    Med närhet till Kalmar 20 min.
    Växjö under en timma ligger Nybro bra till och är en bra stad för den växande familjen.
    Ja för små barn så är Nybro en bra stad men sedan får man nog vara beredd på att skjutsa barnen in till Kalmar när de blir större. Jag hade kompisar som fick åka tåg själva när de var 13-års åldern, och jag åkte med dem ibland, och efter 18.00 hade jag INTE låtit mina barn åka de där tågen själva för det var en del ungdomsfylla. Men det är det ju på de flesta ställen.
    Anonym skrev 2013-01-20 15:16:32 följande:
    Ja för små barn så är Nybro en bra stad men sedan får man nog vara beredd på att skjutsa barnen in till Kalmar när de blir större. Jag hade kompisar som fick åka tåg själva när de var 13-års åldern, och jag åkte med dem ibland, och efter 18.00 hade jag INTE låtit mina barn åka de där tågen själva för det var en del ungdomsfylla. Men det är det ju på de flesta ställen.
    Våra barn är små så då har vi ca 10 år på oss.
    Det låter helt ok.

Tack för svar 
Svar på tråden Att leva och bo i Nybro stad?