Varför kommer min ÄL bara ibland?
Var hos läkaren då min mens inte ville bli regelbunden då jag slutade med P-Piller första gången. Han sade då att jag hade PCO och att om jag inte planerade att skaffa barn borde fortsätta äta P-Piller då PCO medicinerades med hjälp av dessa. (Har inga övriga PCO symtom enligt vad jag kan läsa mig till, är normalviktig men har lätt för idrott och för att bygga muskler då jag troligtvis producerar mer testosteron än "normala kvinnor" och som PCO tjejer ofta gör)
Sagt och gjort "I was on the pills again" när jag ett gäng med år sedare slutade med P-Piller besökte jag en PCO expert redan efter tre månader för att se hur illa min PCO var,
han konstaterade då efter undersökning att jag var "svårdefinierad" och att det var så lite "pärlband" att han inte trodde det var PCO (eller så berodde det på att P-Pillerna inte gått ur kroppen ännu)
denna gång kom mensen igång ganska snabbt och blev dessutom hyffsat regelbunden (pendlar mellan dag 30-33)
Det är nu 1,5 år sedan jag slutade och vi började aktivt försöka skaffa barn för 3 månader sedan.
Till vår hjälp skaffade vi Clearblues fertilitetsmonitor.
Till en början känndes allt perfekt och vi körde på som man ska med Folsyra och d-Vitaminer
(sexade självklart också på lämpliga dagar)
Den första månaden hade jag ochså utslag på ÄL stickorna och en tydlig ÄL känning på vänster sida.
Denna månad 0 NADA!!!! Vad hände?
troligen är det väll min PCO som spökar och som legat latent då jag varit hos läkaren.
Det är ju skönt att vi ska på en första koll 14/2 men vad gör man nu?!? ni som vet är det Pergotime som gäller och hur fort kan man få det? ger det biverkningar mm??
Tacksam för svar