Utredning i Stockholm
Hej!
Ska försöka med utredning o blivit tipsat om tre ställe i Stockholm:
- Serafen
- Gynstockholm
- Läkarhuset Hötorgscity
Nån som varit i nån av de och kan ge mig lite info/råd?
TACK!!!!
Hej!
Ska försöka med utredning o blivit tipsat om tre ställe i Stockholm:
- Serafen
- Gynstockholm
- Läkarhuset Hötorgscity
Nån som varit i nån av de och kan ge mig lite info/råd?
TACK!!!!
Nyfiken jag också, ska också ta tag i utredning snart i Sthlms-området.
Själv har jag blivit tipsad om Sophiahemmet.
Favoritar :)
MajsanGG,
hur gick det? Var de snälla och bra?
Jag försöker också hitta ett bra ställe i Stockholms-området. Eftersom det är mycket känslor inblandade vill jag vara säker på att man blir bra bemött... tips mottages gärna!
Själv har jag påbörjat en utredning på Sophiahemmet så det kan jag berätta om :)
Sophiahemmet och de övriga infertilitetsklinikerna i Stockholm/Uppsala vägrade ta emot mig och maken ens för ett första besök och initial utredning med blod-/spermaprov när vi försökt i närmare ett år att bli gravida på egen hand. Det enda skäl de uppgav var vår ålder (jag 42, han 40) och de rekommendationer som ges från landstinget i Stockholm.
Observera att detta enbart rörde en förfrågan om initial utredning för att se status på framförallt min egen fertilitet och inte något krav på subventionerad/landstingsfinansierad IVF eller i övrigt assisterad reproduktion. Där är vi mycket väl medvetna om de åldersgränser som finns i Sverige och att alternativet i så fall för oss handlar om att söka sig utomlands.
Detta nekande trots att tydligt uttryckte att vi var villiga att helt frångå det subventionerade priset för vårt besök och betala självkostnad för provtagning och besök - d v s söka oss till dem helt privat (något som åtminstone Sophiahemmet och de flesta kliniker som drivs utanför de stora sjukhusen logiskt sett inte borde har några problem med då de i grunden är privata vårdalternativ även om de bedriver landstingsfinansierad vård också).
Vi valde att i slutänden att gå via MamaMia på Karlavägen där vi har fått bra respons och fått göra de utredningar/provtagningar som krävdes utan att bli ifrågasatta på grund av åldern.