• MajsanGG

Utredning i Stockholm

Hej!

Ska försöka med utredning o blivit tipsat om tre ställe i Stockholm:

- Serafen

- Gynstockholm

- Läkarhuset Hötorgscity

Nån som varit i nån av de och kan ge mig lite info/råd?

TACK!!!! 

• Svar på tråden Utredning i Stockholm
  • macci

Culdesac: ja man kan vända sig dit oavsett om man inte vet vad som är fel eller vem det är fel på. Som sagt fick vi genomgå en helt vanlig utredning där båda blev kollade :) trodde också det var så som du säger först att de inriktat sig på män men så är det inte!

• lilljen

Hej!

Har precis påbörjat utredning på GynStockholm. Var där 6/2 och tog blodprov och VUL som visade på ÄL närmsta dagarna. Idag har sambon lämnat prov på Huddinge.
    Nästa steg blir spolning, troligtvis nästa månad (om inget plus "kommer ivägen ;))

Kändes som ett bra ställe, hon var pedagogisk och sympatisk.    

• MajsanGG
    lilljen skrev 2013-02-13 17:10:03 följande:
    Hej!

Har precis påbörjat utredning på GynStockholm. Var där 6/2 och tog blodprov och VUL som visade på ÄL närmsta dagarna. Idag har sambon lämnat prov på Huddinge.

Nästa steg blir spolning, troligtvis nästa månad (om inget plus "kommer ivägen ;))

Kändes som ett bra ställe, hon var pedagogisk och sympatisk.    

Oj! Jag var där dagen efter! Fick du Katarina?
  • lilljen
    MajsanGG skrev 2013-02-13 21:10:09 följande:
    Oj! Jag var där dagen efter! Fick du Katarina?

Ja :) Mitt nästa besök blir troligen i början av mars, spolning på schemat.
  • MajsanGG
    lilljen skrev 2013-02-13 22:51:19 följande:
    Ja :) Mitt nästa besök blir troligen i början av mars, spolning på schemat.

Jag tyckte om henne oxå!

Jag hade bokat spolning nästa vecka o äl ultraljud den efter men mensen kom lite tidig o då strulade det. Hennes ssdidtant var ledig nu i veckan så hon kunde inte omboka o göra spolningen. Så nästa besök för mig är den 18 för ultraljud. Spolning nästa månad.
  • lilljen
    MajsanGG skrev 2013-02-14 05:13:54 följande:

Jag tyckte om henne oxå!

Jag hade bokat spolning nästa vecka o äl ultraljud den efter men mensen kom lite tidig o då strulade det. Hennes ssdidtant var ledig nu i veckan så hon kunde inte omboka o göra spolningen. Så nästa besök för mig är den 18 för ultraljud. Spolning nästa månad.

Ja det gäller verkligen och få bra tajming! Har man otur drar det ju ut på tiden bara för att man har så strulig kropp från början som man redan är rätt irriterad på ;)
  • MajsanGG
    lilljen skrev 2013-02-14 09:45:14 följande:
    Ja det gäller verkligen och få bra tajming! Har man otur drar det ju ut på tiden bara för att man har så strulig kropp från början som man redan är rätt irriterad på ;)

Ja det gäller att få bra tajming! Men men... inte mycket man kan göra åt saken! :)
  • Caneya

En fråga, gör de inseminationer på GynStockholm?

Vi har gjort vår utredning på andrologen på Sophiahemmet och kommer nu byta klinik. Tyvärr har vi inte fått alls samma respons som macci här tidigare i tråden. Vi har aldrig ens fått träffa en läkare där, trots en hel utredning och 2 inseminationer. Sambon har inte fått svaret på spermaprovet, trots att resultatet borde ha kommit förra våren och vi blir inte heller ställda i IVF-kön, som i Stockholm var 10 månader förra året. Så vi är inte alls nöjda tyvärr och kommer därför att byta klinik. Den enda jag känner till som gör inseminationer är Fertilitetskliniken på Sophiahemmet, och min fråga är nu om de andra ställena i Stockholm också gör inseminationer?

• macci

Caneya - oj! Det där låter inte alls som samma klinik! Var det syster Marie du fått träffa? Det lät väldigt konstigt då det absolut första vi bestämde när jag ringde dit var ett datum för en tid hos doktorn, vilket låg ca 3 veckor fram i tiden så vi kunde få alla våra provresultat klara till dess.. Nu vart jag förvirrad om jag och du verkligen vänt oss till samma mottagning på sh?

• Hjärtefröjd

Vi gjorde också våg utredning på Andrologen och var mer än nöjda. Inga väntetider, billigt och fantastisk personal!

Svar på tråden Utredning i Stockholm