• Tuvalina

Munkpeppar?

Åh, tråkigt med Limbo men bra läkare!

Vilken dag är du på i menscykeln?

• Tuvalina

Blingbling, jag har också provat med pergo. Jag fick ÄL men fick sedan en cysta. Tror att det fungerar bra om kroppen är i balans för övrigt.

Jag har gjort så att denna månad så har jag tagit en ägglossningsspruta när jag fick positivt på ÄL-testet. Det hände något. Jag fick en rejäl tempökning sen gör jag alltid så enligt anvisningarna att jag tar progesteron efter ÄL. Det skulle jag råda dig att göra med. De som använder krämen råds att smörja sig mellan dag 14 - 28 i cykeln. Sen om man får ett plus fortsätter man förstås!! ð???

• Tuvalina

Ser91, undrar om inte du skulle testa DHEA. Har du normalt FSH värde?
    Nu ska ni köra ett IVF försök igen.
    Men jag tänker att DHEA kan hjälpa dina ägg att få bättre kvalitet. Kan vara nåt att fundera på i framtiden...

Har ni varit inne på den här superbra sidan förresten? www.fertilitetsguiden.com

Där finns mycket bra info!!

• Tuvalina

När man gör IVF så börjar man alltid med progesteron vaggisar direkt efter ET och det kan man göra när man gör det i naturlig cykel med. Allt har ju att göra med hur stor brist man har.

Ägglossningssprutan heter ovitrelle.

• Tuvalina

BlingBling, har du bestämt hur du ska göra? Ska du börja på dag 3 eller 5? Vad är för och emot pergo för dig?

Jag hade ju något skumt som hände. Trodde det blev ägglossning förra onsdagen men då var det ju bara dag 9... lite tidigt. Jag tog ägglossningssprutan för att "hjälpa" processen lite och på lördagskvällen verkade det som att jag fick en rejäl ägglossning för dagen efter steg tempen tydligt

Nu borde jag vara på ÄL +7 om det nu var ägglossning i lördags... Jag tar progesteron-vagitorier nu faktiskt för jag tyckte mig ana en liten brun nyans i flytningen i går... Att få spottings redan dag 6 efter ägglossning verkar ju vara lite väl tidigt... Vi får se vad denna cykel har med sig...

• Tuvalina

Det jag skulle säga var att munkpepparn har gjort något! Helt klart! Det har balanserat mig så jag har inte lika mycket PMS som jag brukar. Dock började det ömma i brösten i dag 7 dagar efter ÄL och det är ju tidigt egentligen... Jag äter ju munkpeppar hela cykeln.

• Tuvalina
    Pimpinellan skrev 2013-03-18 16:44:31 följande:
    Lämnade tråden eftersom jag omöjligt kan få egna barn,men jag käkar ju ac-och r.r- för att få bra äl och regelbunden mens och för det funkar den utmärkt ju! Äl dag 12,13,12 och 12 senaste månaderna mot total kaos stora delar av förra året. Glad PMS:en blir avsevärt värre,men jag tog proggisar sist mot det plus den lite skrala mensen och det funkar. Äl-flytningar redan nu dag 9,blir nog äl senast dag 11 denna gång.
    Får du alltså värre PMS med Agnus Castus? Låter ju dock bra att du fått mer regelbunden mens!

• Tuvalina

Åh Blingbling, tack för du frågar.
    Jag tog munkpeppar denna månad fram till ÄL. Den blev tidig denna cykel MEN ägget hade nog fått försprång för jag hade spottings en vecka innan mens trots jag tog progesteron. skulle haft starkare dos förmodligen.

Nu är det så att jag ska ta Procren imorgon som är en nedregleringsspruta så jag blev rådd att inte ta progesteron nu men det ångrar jag... Nu är det spottings igen på ÄL + 9 och det är knappast någon nidblödning.

Får satsa på Äggdonation istället.
    Ser grattis till fint ÄP!!! Lycka till inorgon!

Pimpinella, hoppas på fin ÄL denna månad.

Blingbling, har inte läst senaste inläggen. Hur har du det??

• Tuvalina

Sprutan är inför äggdonationen vi ska göra i maj

Hoppas pergotime för sig denna månad!!

• Tuvalina

Men ser91, det är ju jättetråkigt att höra. Jag vet verkligen hur det känns. Det är bara skit. Fy vad jag känner med dig! Kram

• Tuvalina

Ser91, du har inget att förlora på att testa dhea. Du köper det på DHEA.com
    Du får hem det utan förpackning så det går genom tullen. Ät det minst i sju månader. Jag vet många som lyckats bli gravida då! Du har ju inte åldern mot dig heller!!

Välkomment Thotis!

Kram till dig!!

• Tuvalina

DHEA används av alla funktionsmedicinare i Sverige. Mia Lundin pratar om det här tex. DHEA för män som vill bodybuilda kanske är en sak men annars förstår jag inte varför det är förbjudet att säljas i hälsokosten i Sverige. Det finns att köpa lagligt på recept om man kan få en läkare att skriva ut det i fertilitetssyfte och då heter det prasteron.

EA, vad är det?

• Tuvalina

Ser91, testa korta!! Det kan göra susen. Testa även menopur! Och låt de sjutton i mig vänta och plocka äggen när de är riktigt mogna!! Jag är så trött på att inte jag kräver mer och har nu bestämt mig för att i fortsättningen göra det! Gör det du med!

Svar på tråden Munkpeppar?