• ser91

Munkpeppar?

Hej! Jag och slutade med p-piller i februari 2010, då jag och min sambo ville börja försöka bli gravida. Hösten 2011 påbörjade vi utredning och har fått veta att vi är "oförklarligt barnlösa". Jag har regelbunden ägglossning och min sambos spermier är nästan för bra. Vi fick prova 3 omgångar med pergotime, 2 av försöken var det för många ägg och det tredje misslyckades tyvärr ändå. Vi har också provat på ivf. Ett försök hittills, som tyvärr fick avbrytas då inget av äggen blev befruktade. Vi väntar nu på att kliniken ska öppna efter jul/nyår för att kunna påbörja nästa försök. Hörde talas om att munkpeppar hjälpt många. Ni som har erfarenhet av detta, kan det hjälpa även vid regelbunden menscykel? Läst att det bl.a används vid cykel- och pms-besvär annars. Vill ha tips och råd, och framför allt hopp! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • Blingbling

Ok, då är jag med på vad du menar Vi får se om det funkar med Pergon, återkommer med uppdatering framöver!

• ser91

Ingen trevlig onsdag. De ringde precis från reproduktionscenter. Det blir ingen insättning. Ett ägg hade blivit befruktat men ej delat sig som det skulle. 

USCH! 

• Tuvalina

Men ser91, det är ju jättetråkigt att höra. Jag vet verkligen hur det känns. Det är bara skit. Fy vad jag känner med dig! Kram

• ser91

Tack Tuvalina Glad På något sätt känns det bättre när man vet att man inte är ensam, samtidigt som man inte önskar någon att behöva genomgå detta.

Som du, Tuvalina, skrev i ett tidigare inlägg så borde jag kanske testa DHEA. Har ingen aning som vad jag har för FSH-värde. Men allt verkar ju bero på att äggkvaliteten är dålig. Mår skit idag, verkligen usch.

Vet ni vad det kan vara för andra mediciner jag kommer få prova nästa gång?

Vet ni var man kan få tag på kosttillskott innehållande DHEA? Såg att det hade flera andra bra effekter Glad 

• Thotis90

Jag hänger på här! Jag har en flaska Agnus Castus hemma (och annat smått och gott) som jag tänkte börja med så snart mensen kommer (BIM+1 idag).

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Tuvalina

Ser91, du har inget att förlora på att testa dhea. Du köper det på DHEA.com
    Du får hem det utan förpackning så det går genom tullen. Ät det minst i sju månader. Jag vet många som lyckats bli gravida då! Du har ju inte åldern mot dig heller!!

Välkomment Thotis!

Kram till dig!!

• ser91
    Tuvalina skrev 2013-04-10 11:53:32 följande:
    Ser91, du har inget att förlora på att testa dhea. Du köper det på DHEA.com
    Du får hem det utan förpackning så det går genom tullen. Ät det minst i sju månader. Jag vet många som lyckats bli gravida då! Du har ju inte åldern mot dig heller!!

Välkomment Thotis!

Kram till dig!!
    Okej, tack! Glad
    Läste någonstans att det inte är lagligt i Sverige längre? Såg dock ingen orsak till det..
  • ser91
    ser91 skrev 2013-04-10 15:15:43 följande:
    Okej, tack! Glad
    Läste någonstans att det inte är lagligt i Sverige längre? Såg dock ingen orsak till det..
    Såg nu att det använts som dopingpreparat tidigare.. Tungan ute
Svar på tråden Munkpeppar?