• MrsCecilia

Vi som försökt i vääääldigt många år

Vi har försökt att få barn i väldigt många år, både genom IVF och ÄD (totalt 13 insättningar).

Det är väldigt jobbigt att kämpa för att få bli förälder och ibland snuddar tanken att vi kanske förblir barnlösa. 

Den här tråden tänkte jag vi kan  stötta varandra, ge tips, diskutera vad som händer om man förblir barnlös, sorg och glädje.

För jag är väl inte ensam om att kämpa år efter år? Visst är ni väl fler?

• Svar på tråden Vi som försökt i vääääldigt många år
  • Bengalen

Jag platsar nog tyvärr också i den här tråden. Vi går in på vårt 7:e år nu som ofrivilligt barnlösa.

• Mybebe

Jag hittade hit oxå... så klart är jag med.

Just nu är det riktigt jobbigt att inte veta hur f...n ska man göra. Har bakom oss alla misslyckanden och mindre pengar. 

IVF och ÄD allt privat både i Sverige och i Riga. 4 ÄD inget kvar i frysen...

Jag önskar av hela mitt hjärta att kunna få ett barn att älska...     

• Vill bli pappa

Samma hos oss.. 6år.. Inget fel på varken mig eller sambon enligt tester.

Önskar livet var mer rättvist.. föräldrar som misshandlar sina barn får minsann barn men vi som skulle behandla våra barn som att dom vore vårt allt har inte ens fått en chans.

Man får leva på hoppet även om det är svårt ibland..

• MrsCecilia

Mybebe: Det är förjäkligt. Vi började om på ny donator, men hur länge ska man orka hålla på?

Vill bli pappa: Välkommen hit! Det är svårt och jobbigt med ovissheten. Gör ni IVF nu? 

• Pimpinellan

Vi är inne på 7:e året och har bestämt oss för EA i vår-så fort det bara finns nåt inne. Men vi försöker ju på hemmaplan också,man vet ju aldrig faktiskt. Har ni inte läst om hon som lyckades efter 8 år,flera IVF.er och flera ÄD? Allt är i teorin möjligt!

• Pimpinellan
    MrsCecilia skrev 2013-01-04 18:10:49 följande:
    Pimpinellan: EA funkar inte för oss heller. Inget funkar

Nää, vad är det för bok? 

Ni har provat ren EA flera ggr alltså? Kollat immunförsvaret? Fått m.f? Ursäkta alla frågor,men man undrar ju för egen del också. Om kroppen inte vill ha mina ägg kanske den inte vil ha andras heller,man vet ju liksom aldrig...

Det är ingen bok utan står under känsligt här på F.l En helt fantatisk historia som inger hopp åt alla!
  • intetnyttpåplusfronten

Vi har också kämpat i flera år... Eller ja, sedan 2007 iallafall. Har hållit på med ÄL stickor, monitor, akrobatiska övningar efter sex som luftcykling osv. Proppat oss fulla med vitaminer, RR, zink till honom, folsyra till mig, bisolvon osv. Inget som funkat. Blev sedan gravid för två år sedan som slutade i missfall. I höstas påbörjade vi vår utredning, och hittills visar inget fel... Så jag har en stark känsla av att vi aldrig kommer få barn :(

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • Bengalen
    MrsCecilia skrev 2013-01-03 19:59:56 följande:
    Tråkigt, men jag är glad att du hittade hit!

Vad har ni för plan? 
    Vi har gjort både ett flertal IVF:er och en ÄD i Riga och en ÄD på RMC. Är väldigt svårstimulerad så vid ett flertal IVF-försök har det inte blivit något ET.
    Har hur tokigt det än låter kanske valt att prova IVF igen. På CFC i Köpenhamn kör de en variant som kallas japan där man bara blir stimulerad med en väldigt liten mängd FSH. Tanken är att man inte ska få ut så många ägg utan istället ska dessa vara av betydligt bättre kvalité.
    Vi gjorde en japan i april och det var faktiskt det bästa resultat någonsin så jag vill gärna prova den varianten en gång till innan jag stänger dörren helt för IVF och återgår till ÄD. Tyvärr har allting bara strulat sedan dess med min cykel. Har haft en envis cysta som inte har velat försvinna som gjorde att cykeln blev helt puckad. Nu är den punkterad så jag inväntar nästa mens för behandlingsstart.

Vi har annars 8 embryon i frysen på AVA i Riga och 4 på RMC som vi tänkte köra på i nästa skede.

Svar på tråden Vi som försökt i vääääldigt många år