Varning för giftig sittsäck!
Självklart kommer det aldrig gå att "bevisa" att något är ofarligt men ibland måste man nog nöja sig med besked om att risken är väldigt liten.
Det som är sorgligt är att det finns företag som överhuvudtaget importerar expanderad cellplast till Sverige och är den dessutom behandlad med flamskyddsmedel så är det ÄNNU värre eftersom varenda fisk i våra sjöar till slut kommer att bli steril.
Rent ekonomiskt är det vansinne att frakta luft (som 95% av cellplasten består av) längre än nödvändigt.
Nyttan med flamskyddsmedel kan ni läsa mer om HÄR!
Som kund bör man fråga varje försäljare var fyllningen är producerad. Är det i Sverige bör man kunna känna sig trygg då branschen mig veterligen kommit överens om att ingen av dem skall köpa in brommerade produkter.
Räkna inte med att det kommer komma något alternativ till de giftiga ämnena men som framgår av min länk är det trams att köpa flamsäker fyllning.
Kom ihåg, detta problem har inget med Fatboy som produkt att göra. Många konkurrenter importerar säkert fyllningen de också och vissa (som t.ex Infurn,Designfurn,BigBoy) använder inte ens cellplastkulor utan levererar säckar fylld med riven cellplast (gamla fisklådor och annat emballage) som de får gratis pga att det anses vara SKRÄP och definitivt inte hör hemma i en sittsäck. Detta under förutsättning att man får nån leverans överhuvudtaget. Läser man om dessa företag på www.trustpilot.com så börjar man undra.
Det är väldigt många som köpt en säck från Infurn som sen vänder sig till mig för att köpa RIKTIG fyllning så jag kanske skall vara tacksam?