• Anonym

Varför blir bara killar jag inte vill ha intresserade?

Är tjej och 30+ som lever singel sen några månader tillbaka. Finns med på flera dejtingsidor och har varit rätt aktiv dejtare men tycker att det är svårt att hitta nån, allra helst när det bara är såna killar som jag inte vill ha som blir intresserade av mig. De andra verkar mest ute efter sex. Nån annan med samma problem? 

• Svar på tråden Varför blir bara killar jag inte vill ha intresserade?
  • Anonym

Samma här, fattar inte. Ser bra ut ( läs; tio poängare) men inte fan blir jag uppraggad av nån snygging när jag går ut på krogen. Det är antingen gammal skäggig jultomte med dålig andedräkt, pissfull kille som knappt kan stå fem minuter innan stängning, eller inget alls. Wtf?

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-04 01:41:35 följande:
    Samma här, fattar inte. Ser bra ut ( läs; tio poängare) men inte fan blir jag uppraggad av nån snygging när jag går ut på krogen. Det är antingen gammal skäggig jultomte med dålig andedräkt, pissfull kille som knappt kan stå fem minuter innan stängning, eller inget alls. Wtf?
    Samma sak här (att jag ser bra ut), och visst får jag såna killar jag vill ha om jag raggar upp dem själv - vilket jag gör rätt ofta. Men då är de som sagt bara ute efter sex. De visar aldrig intresse av ett förhållande eller blir kära. De som blir sådär besatta av mig och bara måste ha mig är alltid såna jag inte vill ha själv. 
  • Anonym

SAMMA HÄR! Jag fattar inte varför det är så!!!

Jag har funderat på detta problem ganska länge nu. Är det så att man beter sig annorlunda mot dem man inte vill ha?
    Är man för  obvious mot killarna man vill ha?  Blir man liksom FÖR intresserad? 

• Anonym

Jag måste då undra hur dina presentationer är uppbygga på de dejtingsidor du är med i och vilka bilder (om du har sådana) ser ut?

Just bilderna är en väldigt psykologisk del på hur man bli bemött på nätsidor. Har man tex en profilbild på sig själv snett tagen uppifrån (vanlig pose) så kommer oundvikligen brösten att synas oavsett om man har urringat eller polokrage och där få mer sexuellt innehåll i sina PM från olika "beundrare" än från en profilbild där man bara har ett porträtt på ansiktet där man ser vardagsglad ut utan att visa någon större del av kroppen kan man få en helt annan reaktion från sina "beundrare".

Sen presentationen ska ju vara personlig men om du inte vill ha sexinviter från start skriv det i klartext på din pres. Tex: Du som enbart tänker på sex har inget här att göra! eller: Nej jag vill inte ha sex första träffen, få mig att bli kär först och du i mig!.. och eventuell smily efter..

Och om du är ute efter en viss "typ" av karl i utseende, skriv det då också, även åldern du föredrar! Det är ändå dejtingsidor du är medlem i, var kräsen..

• AndersFl

Förmodligen för att det finns fler fula desperata män än snygga och odesperata.

Snygga killar brukar ofta ha "häcken full" när det kommer till tjejer och har därför inte samma behov av att ragga.

Sen tror jag att många killar som ser bra ut är lite "högfärdiga", dvs de tar inte vem som helst om de vet att de kan få en tiopoängare.

• Anonym (samma här)

Här e en till i samma sits :(   Inga problem att fånga killars intresse men att hålla dom kvar är det svåra :-/   Och till saken hör att de killar jag blir intresserade av är inga hunkar precis. Det är alldagliga men jag faller ofta för insidan med.  Så jag fattar inget, varför ingen stannar kvar :(

• Anonym
    AndersFl skrev 2013-01-04 03:27:37 följande:
    Förmodligen för att det finns fler fula desperata män än snygga och odesperata.

Snygga killar brukar ofta ha "häcken full" när det kommer till tjejer och har därför inte samma behov av att ragga.

Sen tror jag att många killar som ser bra ut är lite "högfärdiga", dvs de tar inte vem som helst om de vet att de kan få en tiopoängare.
    Nu talade jag dock inte enbart om snygga killar utan om såna JAG blir intresserad av. Ser själv bra ut och praktiskt taget dejta den jag vill, men sen tar det stopp. De jag blir intresserade av vill inte mer än bara dejta och ha sex och de jag inte vill ha vill ha mer - oavsett hur de ser ut.

Har haft riktiga hunkar som jagat mig som tokar när jag inte varit intresserad av mer, som ett exempel. Så det är inte beroende av attraktionsnivån hos killen. 

Kanske är det snarare så att de flesta killar gillar att vara den aktiva som jagar tjejen och inte tvärtom, oavsett vad de själva påstår? (Iaf om de ska bli intresserade på nåt djupare plan.) Jag föredrar att själv göra den biten, så de män jag inte aktivt söker upp innebär det att jag inte har nåt intresse av. Men det är just dessa som jagar mig. 
  • Anonym

Känner igen mig i det där. Vari aktiv på dejtingsiter i några år. Har helt normalt kort där man ser ansikte och jag ser väldigt bra ut. Har även några andra kort. Presentationen tycker jag också är rätt så trevlig (när jag kollar på andra), definitvt inte konstigare än andra. Är 31 år men de enda som hör av sig är minst 40 och de flesta bor inte en i Sverige! Om jag ngn gång mailar ngn kille i ungefär samma ålder som ser söt ut och verkar trevlig så svarar de inte. 

Nä jag fattar verkligen inte det där med nätdejting! Det är ju lättare att hitta ngn på krogen t om. 

• kvinna 34

Fattar inte ens att man orkar lägga energi på att söka killar eller fundera på vilka det är som är intresserade  , det är väl bara att säga nej tack inte intresserad ..................................no more .

• kvinna 34
    Anonym (samma här) skrev 2013-01-04 05:41:09 följande:
    Här e en till i samma sits :(   Inga problem att fånga killars intresse men att hålla dom kvar är det svåra :-/   Och till saken hör att de killar jag blir intresserade av är inga hunkar precis. Det är alldagliga men jag faller ofta för insidan med.  Så jag fattar inget, varför ingen stannar kvar :(
    Det är för att ni spelar spel , mogen vuxen kärlek behöver man inte hålla på så .
Svar på tråden Varför blir bara killar jag inte vill ha intresserade?