• PojkMamma85

torrt och strävt hår, hjälp mig!

Har ett skönhetsproblem, mitt hår har blivit så strävt och torrt, tovartill sig direkt efter att jag borstat det.
    vet inte varför detta hände =( Har sen någon månad tillbaka börjat sätta upp håret, då de är bättre än att bli dragen i de hela tiden (6månaders hemma)
    Vad har ni för tips att ge mig, hur får jag mitt hår mjukt och lent igen???

Tvättar håret varannan-vartredje dag. 

• Svar på tråden torrt och strävt hår, hjälp mig!
  • castafiore

Klipp dig, använd bara salongsprodukter och utsätt det inte för kemikalier samt inpackning en gång i veckan?

• PojkMamma85
    castafiore skrev 2013-01-04 11:59:47 följande:
    Klipp dig, använd bara salongsprodukter och utsätt det inte för kemikalier samt inpackning en gång i veckan?
    klippte mig för två månader sen. nej använder inga inpackningar, har aldrig gjort. brukar klippa mig var4-5 mån annars men håret har aldrig blivit såhär innan =(
  • castafiore
    PojkMamma85 skrev 2013-01-04 12:02:42 följande:
    klippte mig för två månader sen. nej använder inga inpackningar, har aldrig gjort. brukar klippa mig var4-5 mån annars men håret har aldrig blivit såhär innan =(
    Har med största säkerhet med graviditeten att göra.

Inpackning. Ofta.
  • UngSambo

Mycket hårinpackning och exempelvis moroccan oil eller liknande, alltså hårolja. Låt också bli att tvätta det på typ en vecka (ja det är lite ofräscht) men håret får vila och det behövs ibland, jag tvättar mitt 2 gg/vecka och mitt är tjockt och friskt, ser aldrig fett ut heller så det fungerar ju på mig iaf :)

• PojkMamma85
    castafiore skrev 2013-01-04 12:29:05 följande:
    Har med största säkerhet med graviditeten att göra.

Inpackning. Ofta.
    Om de har me de att göra hoppas jag de försvinner snart, blev lite bättre då jag använde min 6månaders bebischampoo =)
    Men ska införskaffa mig hårinpackning =) Och gå till frisören snart igen =) 
Svar på tråden torrt och strävt hår, hjälp mig!