7 månaders amningsstrejkar- hur gör jag?
Hej!
Har en liten dotter på 7 månader. Amningen har alltid funkat bra, har dock ammat med amningsnapp från första början men förutom det har allting gått som smort.
I söndags började lilltösen vägra bröstet. Då menar jag verkligen blåvägra. Spelade ingen roll när jag erbjöd henne, hon ville absolut inte ha. Ska tillägga här att hon äter annan mat också så att ni vet. Vatten är också en favorit Blev så himla snopen när hon inte ville längre. Hade tänkt delamma till tösen åtminstonde var 1 år, gärna längre. Nåväl, nu satt jag och googlade lite om detta med att bebisar vägrar bröstet och halkade in på en sida där det stod om amningsstrejk. Kändes som det stämde ganska väl in på dottern då hon ratat bröstet väldigt plötsligt.
Där fanns ett tips om att man skulle pröva att gå runt i lägenheten och amma bebisen. Sagt och gjort, prövade idag och det funkade!
Ska pröva igen senare. Min fråga är väl egentligen om det finns andra som varit med om liknande? Vad gjorde ni för att komma ur svackan? Vad kan jag pröva om det inte funkar att gå runt och amma nästa gång?
Vill gärna fortsätta delamma om möjligt men vill inte truga med dottern för mycket och riskera att hon associerar bröstet med något jobbigt.