• Sorkan

    ÄL 5-6/1. Följas åt?

    Åhhh! Jag har planerad äl i helgen enligt min menscykel. Köpte äl-stickor i onsdags (CBs) och idag fick jag glad gubbe= utslag. Någon mer än jag som har ägglossning i helgen och vill följas åt? Många andra trådar är redan i full gång och lite svåra att komma in i tycker jag. Hoppas ni vill komma hit och hänga med mig till BIM. Vore härligt att stöta och blöta symtom, räkna dagar och analysera tester. Hjärtligt välkomna!!!!

  • Svar på tråden ÄL 5-6/1. Följas åt?
  • Diche79

    Har jättesvårt att förstå det än. Mår oförskämt bra, med Max blev jag ju illamående redan innan BIM. Nu känner jag bara lite illamående på em.
    Ömma bröst och konstant törstig märks oxå av.
    Men nånstans har jag en känsla av att det kommer gå åt skogen... Men jag håller
    tummarna!

    Känns bra med januari, då kan man vara inne första tiden utan dåligt samvete
    när man ska försöka få till rutiner osv :)
    Svårt dock att börja tänka på vad man kan äta osv, har ju glömt bort alt.

    Hur går det för dig med kilona? De är jobbiga, speciellt nu när det börjar bli
     mkt god mat på grillkvällar osv..

  • apelsin83
    Diche79 skrev 2015-05-18 06:49:54 följande:

    Har jättesvårt att förstå det än. Mår oförskämt bra, med Max blev jag ju illamående redan innan BIM. Nu känner jag bara lite illamående på em.
    Ömma bröst och konstant törstig märks oxå av.
    Men nånstans har jag en känsla av att det kommer gå åt skogen... Men jag håller
    tummarna!

    Känns bra med januari, då kan man vara inne första tiden utan dåligt samvete
    när man ska försöka få till rutiner osv :)
    Svårt dock att börja tänka på vad man kan äta osv, har ju glömt bort alt.

    Hur går det för dig med kilona? De är jobbiga, speciellt nu när det börjar bli
     mkt god mat på grillkvällar osv..


    Ska verkligen hålla tummarna att allt går bra! Den ena graviditeten behöver ju inte vara den andra lik!

    Det går sådär med vikten, jag har ju ett sådant hemskt sötsug! :-/ Hoppas att det minskar...
  • apelsin83

    Hur går det Diche? Mår du bra?
    Här mår vi bra! Har haft en skön midsommarhelg
    Har nu 7 kg kvar att gå ner...så segt...

  • Diche79

    7kg, bra gjort! De sista kilona är svårast!
    Speciellt nu under sommaren när det blir en del grillat med såser,
    kanske lite efterrätter plus kanske lite vin.
    Hur mår lilltösen?

    Jag mår sådär... Illamående om jag slarvar med maten, plus jag måste
    dricka flera liter vatten annars blir jag jättedålig!
    Samma som med första. Fogarna känner jag av när jag lyft för tungt, annars går det bra.
    Är i v 9+5 idag, går snabbt!

    Var iväg på tidigt UL för ett par veckor sen, fick några småblödingar och blev lite orolig. Men det såg så fint ut, en liten krabat i magen med tickandehjärta :)

  • apelsin83
    Diche79 skrev 2015-06-22 07:06:41 följande:

    7kg, bra gjort! De sista kilona är svårast!
    Speciellt nu under sommaren när det blir en del grillat med såser,
    kanske lite efterrätter plus kanske lite vin.
    Hur mår lilltösen?

    Jag mår sådär... Illamående om jag slarvar med maten, plus jag måste
    dricka flera liter vatten annars blir jag jättedålig!
    Samma som med första. Fogarna känner jag av när jag lyft för tungt, annars går det bra.
    Är i v 9+5 idag, går snabbt!

    Var iväg på tidigt UL för ett par veckor sen, fick några småblödingar och blev lite orolig. Men det såg så fint ut, en liten krabat i magen med tickandehjärta :)


    Tack! Ja det är många grillkvällar nu med allt därtill Försöker hålla igen under veckorna iaf!
    Elsa mår bra Tiden går så fort...känner ibland att jag skulle vilja stoppa klockan. Hon kan nu vända sig från mage till rygg, åla sig lite framåt och bakåt, och ta steg när vi håller i hennes händer. Hon känns så stor helt plötsligt. Hur mår Max?
    Härligt att det går framåt med graviditeten, och skönt att ni fick se det lilla hjärtat ticka Redan v.10!! Ska ni göra KUB?
  • Diche79

    Han mår jättebra, utvecklas snabbt!
    Nu pratar han för fullt, även om vi inte förstår allthan säger.
    Mendet är bara enordsmeningar typ "häst" "mamma" "mommo" "bil"
    osv.
    Men vad mkt lättare dt är nu när han väl kommit igång!
    Och lärt sig hoppa, så han hoppar eller springer överallt!

    Ja, vi har KUB bokat till 13/7. Jag är sågammal så det är värt det :) 

    Elsa är 5mån nu va?  Max började krypa vid 6,5mån, väldit tidigt.
    Börja krypsäkra nu är mitt tips :)

  • apelsin83
    Diche79 skrev 2015-06-24 10:23:48 följande:

    Han mår jättebra, utvecklas snabbt!
    Nu pratar han för fullt, även om vi inte förstår allthan säger.
    Mendet är bara enordsmeningar typ "häst" "mamma" "mommo" "bil"
    osv.
    Men vad mkt lättare dt är nu när han väl kommit igång!
    Och lärt sig hoppa, så han hoppar eller springer överallt!

    Ja, vi har KUB bokat till 13/7. Jag är sågammal så det är värt det :) 

    Elsa är 5mån nu va?  Max började krypa vid 6,5mån, väldit tidigt.
    Börja krypsäkra nu är mitt tips :)


    Så roligt att han pratar!! Och hoppar och springer, full fart Hur gick KUBen? Mår du bra?

    Elsa är nu 6 månader och 3 veckor men hon har inte fått till krypandet än. Står på alla fyra och gungar. Drar ibland fram knä efter knä men förstår inte att hon måste flytta händerna Däremot kan hon åla sig bakåt och snurra åt sidorna så hon ligger inte kvar på golvet där man lagt henne. Måste hållas under uppsikt!
  • Diche79

    Åh, då är krypningen nära nu, har ni testat att locka med något framför henne?

    Max pratar massa nu, är typ aldrig tyst.. Läser mkt, leker med bilar och busar.

    Jag har samma graviditet som med Max, illamående än, måste dricka tytp 5-6liter vatten om dagen.

    Men kände första sparken förut, så nu känns det verkligt! Är redan i v16, går så snabbt!

    Har ni haft en bra semester?

  • apelsin83

    Hej! Nu var det länge sedan
    Jag började jobba förra veckan så nu är min man hemma med Elsa. Han har det tufft Full fart på henne! Kryper för fullt och reser sig mot möbler och går längs dem. Saknar henne så mycket men känns samtidigt kul att aktivera hjärnan igen :-P
    Hur mår du? V23 nu??

  • N4L

    Hej tjejer!

    Jag har varit lite frånvarande sista tiden. Men har läst era inlägg ibland.

    Jag och Amandas pappa separerade för 6 månader sedan. Men vi har fortsatt att umgås. Amanda blir två nästa månad och jag är fortfarande hemma med henne. Jobbar typ en dag i veckanoch så har min mamma henne. Hon bor hos mig, eller i praktiken bor jag och Amanda halvtid hos hennes pappa ungefär. Så det är lite komplicerat.

    Nu ska jag berätta nåt jag inte berättat för någon än... Jag är troligtvis gravid i v 6. Har haft symptom och gjort ett test som var positivt men det hade gått ut för ett år sedan...

    Har blandade känslor om detta... Äter minipiller som jag har ätit som man ska.

  • apelsin83
    N4L skrev 2015-09-23 10:51:54 följande:

    Hej tjejer!

    Jag har varit lite frånvarande sista tiden. Men har läst era inlägg ibland.

    Jag och Amandas pappa separerade för 6 månader sedan. Men vi har fortsatt att umgås. Amanda blir två nästa månad och jag är fortfarande hemma med henne. Jobbar typ en dag i veckanoch så har min mamma henne. Hon bor hos mig, eller i praktiken bor jag och Amanda halvtid hos hennes pappa ungefär. Så det är lite komplicerat.

    Nu ska jag berätta nåt jag inte berättat för någon än... Jag är troligtvis gravid i v 6. Har haft symptom och gjort ett test som var positivt men det hade gått ut för ett år sedan...

    Har blandade känslor om detta... Äter minipiller som jag har ätit som man ska.


    Hej!
    Kul att höra från dig, men mindre kul att höra att ni separerat.. Har ni tagit en paus eller brutit upp? Förstår att du har blandade känslor över en ev graviditet om ni bestämt er för att gå skilda vägar.. Svår situation :-/
    Hoppas att ni kan komma fram till en bra lösning för er alla!
  • N4L

    Vi har inte tagit ut skilsmässa så är väl en paus. På något sett har även vårt förhållande blivit bättre sen vi separerade. Har gått från att ha sex en gång i veckan till varannan dag. Har även börjat ha mer "partid" och lämna bort Amanda ibland. Men det lär väl vara slut på det roliga när graviditeten kommer upp. Funderar ni nåt på syskon än?

  • apelsin83
    N4L skrev 2015-09-24 22:17:56 följande:

    Vi har inte tagit ut skilsmässa så är väl en paus. På något sett har även vårt förhållande blivit bättre sen vi separerade. Har gått från att ha sex en gång i veckan till varannan dag. Har även börjat ha mer "partid" och lämna bort Amanda ibland. Men det lär väl vara slut på det roliga när graviditeten kommer upp. Funderar ni nåt på syskon än?


    Är ju rätt påfrestande med småbarnsår, så förstår att relationen ändrats då ni inte ses varje dag och kanske får sova ut på ett annat sätt! Här är sexlivet obefintligt, har haft sex 3 ggr sedan Elsa föddes. Vi har dock pratat om det och båda är trötta och har inte riktigt lust för tillfället..blir förhoppningsvis bättre! Vi myser mycket och har en hel del partid då vi umgås och pratar då farmor och farfar gärna är barnvakt så ofta de får!
    Vi vill inte påbörja syskonförsök än..trots att det tog lång tid. Jag har precis påbörjat min ST och vill gärna komma igång med den och även komma i form! 3-4 år mellan syskonen vore perfekt
  • Diche79

    Hej tjejer,
    är inte heller inne så ofta längre, alla har rätt fullt ändå...

    Först - tråkigt att höra om pausen, men jag kan lova dig att ni är inte
    ensamma om att ha det tufft under småbarnsåldern!
    Och jag tyckte oxå det var skönt att börja jobba igen, men jag kör halvtid. Så jobbar till lunch och sen hämtar jag Max på dagis.  Skönt att komma till jobbet och äta lite frukost i lugn och ro plus få lite vuxentid :)
    Samtidigt som jag uppskattar tiden hemma med Max på EM mkt mer!

    Jag och min sambo har haft ett jobbigt år oxå, speciellt under sommaren.
    Vi tjafsade om exakt ALLT. Och speciellt småsaker som egentligen inte spelar nån som helst roll...   Min nya graviditet med illamående gör ju inte direkt saken lättare heller!
    Det blir så, allt ändras ju när man får barn.  Till slut satte vi oss ner och pratade igenom allt och berättade hur vi såg på saken och efter det så har det funkat mkt bättre.
    Vi hade tidigare, innan jag blev gravid igen, sex ungefär en gång per vecka. Nu är det ju mer sällan, kanske var tredje vecka. jag skulle vilja oftare men är alldeles för trött! 
    Vi har inte så ofta tid för oss som par, jag tycker det är lite jobbigt att lämna bort Max, även fast jag vet att det går alltid jättebra! Vi har sagt att vi måste göra det oftare,, men nu blir det ju lite dumt med mig som gravid. Jag lägger mig ju vid 21-22 eftersom jag är så trött... Så vi har försökt ta tid på egen hand istället nu under hösten, att man träffar sina vänner lite mer istället.

    Hur som helst, graviditet nr 2 skrider på väldigt snabbt, bara 3mån kvar till beräknad förlossning i mitten på januari 2016.
    Jag mår fortfarande lite illa till och från, fogarna gör ont om jag inte vilar så mkt som möjligt. Men annars känns allt bra.
    Sparkar varje dag, men jag får iaf sova hela nätterna :)

    Jag tänker jobba så länge som möjligt, gärna till samma dag värkarna börjar :)

Svar på tråden ÄL 5-6/1. Följas åt?