• Anonym (rätt)

Att manipulera barn att inte vilja träffa den andra föräldern kan göra så att man förlorar vårdnad och umgänge så tänk er för!

Då jag har sett mammor i forumet som smutskastar sina barns pappor, som systematiskt komplicerar allt kring umgänge och som manipulerar barns hjärnor genom mutor och hotelser vill jag tala om att jag vet en mamma som förlorat vårdnad och boende av just den anledningen. Hon fick bara övervakat dagtidsumgänge under några få timmar varannan vecka under det första året så barnen skulle få en rimlig chans att knyta an till sin pappa utan mammans manipulerande.

Inser ni hur stora risker ni tar när ni idiotförklarar pappan inför barnen? När ni mutar med saker för att barnen ska vara lojala mot er? När ni manipulerar era barn så att de inte längre känner att de får älska sin andra förälder fritt?

Är det värt risken att förlora barnen helt, bara för att ni är bittra?

• Svar på tråden Att manipulera barn att inte vilja träffa den andra föräldern kan göra så att man förlorar vårdnad och umgänge så tänk er för!
  • Anonym

Ja en del tycker uppenbart det som de skriver här men de ser aldrig vidden av det. Synd du var anonym för dina ord hade gett mer tro i dessa trådar annars

• Anonym

Fel att säga bara pappor det händer kvinnor med detta sorts folkslag vore på sin plats(-: men visst det är galet att hålla på så.

• Anonym (rätt)
    Anonym skrev 2013-01-04 17:50:57 följande:
    Fel att säga bara pappor det händer kvinnor med detta sorts folkslag vore på sin plats(-: men visst det är galet att hålla på så.
    Oftare har mamman boende och vägrar pappan umgänge eller manipulerar barnen att inte vilja träffa pappan än tvärt om. Sjukt är det och jag är glad att Tingsrätten börjat uppmärksamma problemet och flyttar vårdnad och boende till pappan i de fallen.
  • Anonym
    Anonym (rätt) skrev 2013-01-04 17:58:41 följande:
    Oftare har mamman boende och vägrar pappan umgänge eller manipulerar barnen att inte vilja träffa pappan än tvärt om. Sjukt är det och jag är glad att Tingsrätten börjat uppmärksamma problemet och flyttar vårdnad och boende till pappan i de fallen.
    jasså där ser man , tycker inte jag har hört sånt för ofta sådana fall ,  det måste va bland mycket speciellt folkslag eller kretsar.
  • Anonym (rätt)
    Anonym skrev 2013-01-04 18:05:27 följande:
    jasså där ser man , tycker inte jag har hört sånt för ofta sådana fall ,  det måste va bland mycket speciellt folkslag eller kretsar.
    Senaste jag läste om var en svensk mamma som är överläkare som höll på så. Tror det finns bland alla folkslag och kretsar.
  • Anonym
    Anonym (rätt) skrev 2013-01-04 18:16:44 följande:
    Senaste jag läste om var en svensk mamma som är överläkare som höll på så. Tror det finns bland alla folkslag och kretsar.
    Ja det är nog så överallt , för både kvinnor och män jag generaliserar inte (-:
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-04 18:20:43 följande:
    Ja det är nog så överallt , för både kvinnor och män jag generaliserar inte (-:
    Men mestadels män kan jag tänka mig .....absolut.
  • Anonym (rätt)
    Anonym skrev 2013-01-04 18:46:55 följande:
    Men mestadels män kan jag tänka mig .....absolut.
    Hur menar du att det skulle gå till? Majoriteten av alla barn som bor hos en förälder och har umgänge med den andra, bor hos sin mamma...
  • Anonym
    Anonym (rätt) skrev 2013-01-04 19:11:37 följande:
    Hur menar du att det skulle gå till? Majoriteten av alla barn som bor hos en förälder och har umgänge med den andra, bor hos sin mamma...

Mestadels ja oftast är det så  , men det finns säkert  kvinnor med som sagt säkert få men det finns .....det är inte alla kvinnor som bär rätten som andra kvinnor trodde du vi lever i ett rättvist sverige  så är svaret nej .(-:
  • Anonym

Men som sagt oftast är det män i den sitsen ,visst sånt är mckt tråkit...

Svar på tråden Att manipulera barn att inte vilja träffa den andra föräldern kan göra så att man förlorar vårdnad och umgänge så tänk er för!