Inlägg från: Sweno |Visa alla inlägg
  • Sweno

Reklam för ersättning hotar amningen?

Lena skrev 2013-01-04 19:48:43 följande:
    Jag tycker att det är dåligt. Reklam hör definitivt inte hemma i papper från BVC. Ingen gör reklam för amning så reklam för ersättning tycker jag inte behövs.
    Hur menar du att ingen gör reklam för amning. Jag kan bara prata för mig själv, men jag fick det kört ner i halsen på alla kontroller på mvc. Ersättning visste jag noll och ingenting om. Tyvärr, för när amningen inte fungerade så stod jag med ett nyfödd barn med allt det innebär och massa frågor om ersättning. Information fick jag skaffa mig helt själv. 

Så kanske inte reklam, reklam. Men helt klart borde vi blivande föräldrar få bra material om ersättning från mvc eller bb.  
  • Sweno
    Rockan skrev 2013-01-04 20:03:45 följande:
    Och den information kommer även idag från de som har bäst kunskap om ersättningen i fråga, d.v.s. tillverkarna, och det är den marknadsföringen som det nya lagförslaget ska reglera. Det handlar i princip om att göra lag av redan gällande regler, alltså WHO-koden.
    Det verkar väl otroligt vettigt
  • Sweno
    Rockan skrev 2013-01-04 20:59:13 följande:
    Dessutom så har vi ju WHO-koden och ett EU-direktiv att följa utöver det här lagförslaget. Så nej, jag fattar inte vad artikelförfattarna tror problemet är. Mer än att de inte verkar läskunniga då.
    Håller med. Ju fler gånger jag läser det, desto märkligare verkar artikeln.
Svar på tråden Reklam för ersättning hotar amningen?