• Anonym (Blir tokig!!!)

Hur få bort hår (könshår) utan massa prickar o kli?

Jag vill ta bort håret, helst allt. Men rakar jag får jag prickar, det blöder, kliar och ser inte snyggt ut förstås. Hårborttagningskräm, samma resultat.
    Just nu epilerar jag, men grejar inte att ta allt då det gör ont.. Sen är det typ hälften av stråna som bara går av! Och jag får ändå prickar. Jävligt fult. Bäst resultat blir om jag plockar med pincett, men shit vilken tid det tar!!! OMÖJLIGT att hålla på med!
    Jag har ännu inte provat att vaxa, tänker att det kanske blir massa prickar ändå? Eller att alla hårstrån inte rycks upp utan några går av? Skulle gärna prova (på salong då, inte själv) om jag bara visste om det kommer funka! Att det gör ont skiter jag i! Om man gör en brazillian, ligger man liksom där näck och spretar då? Lite skämmigt Eller?
    Hur gör ni andra? Tips?

• Svar på tråden Hur få bort hår (könshår) utan massa prickar o kli?
  • Anonym

Jag har aldrig lyckats iaf...

• elyse

Laserbehandling, kanske? Dyrt, men sedan är du av med håret för gott. 

• Honungssmulan

Och ja, man är naken på underkroppen och man får ligga på en plan bänk i lite olika ställningar med benen, inte pinsamt när man väl kommer igång och om man tänker efter att hon gör detta varje dag och egentligen bara ser håret, inte könet.

• Sandraa L

Det beror på hur mycket hår du har från början, är det mycket måste du kanske klippa ned det en bit. Jag använder duschkräm när jag rakar mig, byter blad ofta och jag har inte ett enda hårstrå i underlivet. Inte blir det prickigt heller =) 

• Anonym (Blir tokig!!!)

Åh, tack för massa bra svar!

Använder RFSUs produkter, lite bättre blir det med dem faktiskt! Men inte helt bra.

Laser vore ju något, när jag har råd!

Ok så då chansar jag på att vaxa då, på bra salong och lämnar skämskudden hemma helt enkelt!!

• Anonym (Blir tokig!!!)
    Sandraa L skrev 2013-01-04 21:09:56 följande:
    Det beror på hur mycket hår du har från början, är det mycket måste du kanske klippa ned det en bit. Jag använder duschkräm när jag rakar mig, byter blad ofta och jag har inte ett enda hårstrå i underlivet. Inte blir det prickigt heller =) 

Alltså, det är ju aldrig längre än några mm högst! Rakar jag så använder jag RFSUs rakgel, och sen efterprodukter som ska motverka prickarna. Men det blir inte helt slätt eller vad man ska säga, lite knottrigt. Så blir det ju aldrig när jag rakar benen? Och jag rakar benen och underlivet typ lika ofta.. Epilerar jag så blir det lite knottrigt också. Inte när jag kör med pincett dock.
  • Tuum Sequere Cor

Hur långt är det nu? Testa trimma ner det. Min går till 0,2 mm. raka utan ngt medel alls och kör ofta. Typ varannan dag i duschen.

Svar på tråden Hur få bort hår (könshår) utan massa prickar o kli?