• Anonym (Ulla)

Min man är inne på Flashback

Hej alla familjelivare, stod och lagade mat i köket och min man satt vid datorn som vanligt och surfade.
    Har alltid sett honom surfa på sidor såsom , aftonbladet,blocket,alltformc,alltomtv och Facebook.
    När jag går in för att servera honom, så ser jag till förvåning att han hade "minimerat" internet explorer.
    Ber han att trycka upp det, och när jag ser det så stelnar min blick, han är inne på FLASHBACK!!
    Börjar skrika på honom och fråga honom vad fan han gör där, för Flashback är det värsta man kan vara inne på.
    Tycker det är mycket värre än porrsidor och annat. Och han sitter inne på forumet där man "hatar" mot Familjeliv.
    Blev så arg att jag slog min handflata på hans kind och slängde maten över honom.
    Nu efter när jag skriver detta funderar jag starkt på att lämna honom.
    Vill veta vad ni tycker om detta.
    Tack på förhand 

• Svar på tråden Min man är inne på Flashback
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-06 17:44:39 följande:
    Det är lite märkligt att inte fler upptäcker FB och de olika delforumen där man kan få hjälp och råd om det mesta, diskutera litteratur och kultur, få reda på vad det är för fel på värmepumpen, hur man bäst målar sitt tak osv, många har nog en lite skev bild av vad som finns där.
    Nejdå, det är helt korrekt bild, på flashback, kan man om man vill snegla in på pedofili avdelning där man faktiskt kan diskutera med utagerande pedofiler och sedan har man många avdelningar där man kan diskutera dom allra flesta illegala droger.
    Pedofiler och knarkare, man vet ju här på familjeliv att dessa smittar och man blir automatiskt knarkande pedofil om man läser där

• TrendyFarsa
    Anonym (Haha) skrev 2013-01-06 15:30:06 följande:

Ärliga? Det enda dom gör där är att förolämpa varandra! De kan heller aldrig medge om någon får rätt i sak! Ifall man säger nått som inte passar deras världsbild är man kommunistterroristmuslimsmarxist! Men det är bra att knarkarna och kriminella också har någonstans att skriva!
    Till skillnad från här på Familjeliv då menar du, där alla är så snälla och gulliga mot varandra. Hahahaaaa!!! Du har inte vart "medlem" här så länge va?
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • LinaSofia

What the fuck?! Vad är det för fel i huvudet på dig, TS?!
    Vad är det som är så hemskt med Flashback?

• TrendyFarsa
    Anonym (Haha) skrev 2013-01-06 16:45:27 följande:

Ändra fin sidfot till Besserwisser
    Är du ledsen och bitter på mig, som till skillnad från dig inte bor i en varselhåla någonstans i kolonierna, eller kanske i en smutsig förort?

Jag förstår dig, det skulle jag också vara. Kramis gumman.
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • EnAnonumius
    Anonym skrev 2013-01-06 17:34:56 följande:
    Jag glömde inte, tyckte bara inte det var relevant i just det här inlägget.. Men att fora skulle ha blivit en "förkortning" håller jag inte med om. Det är bara okunskap. Men ska vi ta det ordentligt så...:

singular obest.form "forum" bestämd form "forumet"

plural obestämd form "fora" (lat) eller "forum", bestämd form "forumen"     ( Det rekommenderas ofta i språkliga sammanhang att man helt undviker den latinska böjningen "fora" då den inte passar in i svenska böjningsmönster.)
    www.regeringen.se/sb/d/2729

"Fnuttarna" heter f ö citationstecken....   
    Ahh vet..
    Men jag har fått en liten ful ovana då folk (inte alla men bra många) skäller på en när man säger "citationstecken" och säger att "så kan man inte använda dem, dem skall man endast använda när man citerar" så började jag använda "fnuttar" och då helt plötsligt så slutade folk skälla och de kunde förestå andra användningsområden för dessa tecken än bara för att "citera någon". *skumt*

Men jag backar på resten denna gång. Även om jag hör det lika ofta om jag läser det att folk säger "forat" i stället för forumet. :-/

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Anonym
    EnAnonumius skrev 2013-01-06 18:19:08 följande:
    Ahh vet..
    Men jag har fått en liten ful ovana då folk (inte alla men bra många) skäller på en när man säger "citationstecken" och säger att "så kan man inte använda dem, dem skall man endast använda när man citerar" så började jag använda "fnuttar" och då helt plötsligt så slutade folk skälla och de kunde förestå andra användningsområden för dessa tecken än bara för att "citera någon". *skumt*

Men jag backar på resten denna gång. Även om jag hör det lika ofta om jag läser det att folk säger "forat" i stället för forumet. :-/

Då är vi åtminstone två i kampen mot detta ofog från och med nu!
  • Anonym (haha)

dagens garv! tror inte en sekund på denna

• EnAnonumius
    Anonym skrev 2013-01-06 20:03:10 följande:

Då är vi åtminstone två i kampen mot detta ofog från och med nu!
    Ja dock så kommer jag bara hålla mig kvar vid att skriva rätt och förhoppningsvis sprida det rätta sättet den vägen..

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
Svar på tråden Min man är inne på Flashback