• Anonym (flodhästen)

"Sprickfärdig" i vecka 26? *bild*

Jag måste bara få fråga vad ni tycker. Alla - verkligen ALLA - påpekar hur stor jag blivit. Igår träffade jag två gamla arbetskamrater som ojade sig och tyckte jag såg sprickfärdig ut och undrade om jag hade fått graviditetsdiabetes Rynkar på näsan (jag har gått upp en del i vikt också, är vanligtvis smal). De kunde liksom inte tro att jag bara är i vecka 26 och skämtade om att jag bar på en sumobrottare. Nu är det min tredje graviditet, så jag borde vara van, men jag tog åt mig och googlade på "mage vecka 26" och liknande och de allra flesta ser verkligen små och nätta ut i den veckan. Känner mig som värsta flodhästen. Är jag så onormalt stor?

• Svar på tråden "Sprickfärdig" i vecka 26? *bild*
  • Anonym

Jag tycker inte det. Alla ser vi olika ut och får olika stora magar under graviditeten. Jag själv var större än så i v. 26!

• Tant Groda

Du har en jättefin mage och alla andra ska bara vara tysta om de inte har något snällt att säga. Tror nog att din bm har den koll hon behöver! Så bry dig inte om vad en massa lekmän säger.

• Opsie

Nu är jag jättedålig på att bedöma hur stor man är när men tycker inte alls att du ser särskilt stor ut. Däremot så har du en jättefin mage, blir lite avis!
    Jag är i v 25 och är lite rund redan från innan så min mage är inte sådär rund och fast som din utan har ett litet fettlager över som gör att jag ibland mer känner mig småfet än gravid.
    Var stolt och glad över din fina mage! (Min svärmor ifrågasatte hur många bebisar jag hade i magen, men det handlar nog mer om henne och hennes oförmåga att säga något vänligt än om storleken på min mage. Men sur blev jag.)

• caelum

Äh, ska man vara gravid ska man väl vara det ordentligt? Om det är ditt tredje barn är det inte så konstigt att du är lite större, man blir ju ofta det ju fler barn man har har jag märkt. Tycker du ser helt normal ut

• Anonym (oij)

Jag tycker nog att magen är ganska stor och jag skulle nog gissa att du var betydligt längre gången än 26v kanske 36v. Men som alla säger så växer alla magar olika och magen har ju en fin form och så, njut av magen istället.

• Frontline

Du har ju en jättefin mage ju absolut inte stor, så där såg frugan ut med tredje barnet före V26 till och med...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mamacitaa

Du har en jättefin mage :) det kanske beror på hur bebis ligger. I min första grav låg bebis mera mot ryggen o därav kom magen senare o jag fick en massa dumma kommentarer om hur liten mage jag hade.. Tjii fick dom för sen smäll den upp som en ballong ;)
    Njut o strunta i andras kommentarer :)

• Lunagirl74

Magen är jätte fin och NEJ du är inte för stor för hur långt du är gången. Det beror helt på hur barnet ligger i magen och framförallt hur DU är byggd dvs lång eller kort torso. På en del ligger barnet lågt andra långt bak och andra långt upp resp långt ner. Har inte din bm sagt något så är det helt ok. Jag var ochså så stor när jag var i v 26. om inte större. är nu i v 31 och ännu strörre ;)

• vampyria2

spellar det någon roll egentlgien
    Sen är jag övertygad om att de sa det för att vara snälla, många tror att det är vad gravida vill höra och därför säger så

• Anonym (flodhästen)

Tack för era snälla ord! Känns bra att höra att vissa varit lika stora eller större Flört Jag har i alla fall sedan den första graviditen som vana att alltid bara säga till gravida att deras magar är fina - dels för att jag verkligen tycker att bebismagar är jättefina, oavsett om de är stora eller små, och dels för att det där med kroppen kan vara känsligt för vissa.

Svar på tråden "Sprickfärdig" i vecka 26? *bild*