När blev ni gravida igen efter att ha förlorat erat änglabarn?
Jag förlorade min dotter i samband med förlossningen. Hon föddes i vecka 39+2, var fullt frisk, att hon dog var en ända stor olycka där ingen kan skyllas eller borde ha gjort annorlunda. På sätt och vis skönt att veta, att där verkligen inte fans något någon kunde ha gjort mer än det som gjordes. Hon levde i 25 minuter, men jag var sövd hela tiden så jag såg henne inte fören efter hon redan hade dött.
För att besvara TS fråga; Jag har inte blivit gravid ännu, är nu nio år och 2 månader sedan min Tella dog. Har känt mig redo att försöka bli gravid igen i snart två år, och har nu bestämt mig för att försöka "på egen hand" då jag fortfarande är singel. Är ju så olika vi är, för mig hade det känts "fel" att försöka få fler barn innan jag lärt mig leva med sorgen och Tella inte längre hade varit en liten bäbis, vill aldrig känna att jag får ett "nytt" barn eller ett "i stället för". Men vi är alla olika, och jag vet att det är absolut rätt för många att försöka få syskon så snart efter som möjligt. Bara vi själva kan känna vad som blir rätt för oss. Rent medicinskt är det ju sällan annorlunda än om syskonet hade levt.