• avil

Fin doppresent till baby.........???

Snälla-tips på doppresent till en släktings  baby. Vad ger man-tror inte mamman vill ha saker att lägga på hög typ...Hon är en minimalistisk typ. Kan jag tex ge de träd i vi skogen. Eller verkar det jättedumt??  Själv tycker jag det är jättefint. men det kanske inte passar sig till dop.....TIPS!! tack inga tenngrejer i alla fall........

• Svar på tråden Fin doppresent till baby.........???
  • avil
    Mom amor cor skrev 2013-01-05 20:45:42 följande:
    Köp ett litet äppelträd de kan ha i stor kruka tills de blir vår då de kan plantera ut det
    De e fint :)

fast de bor i lägenhet o har inte möjlighet att plantera ..o tänker nog inte bo där förevigt heller.......så det går bort-fast iden var bra!!
  • Tant Groda

Grandmother: Vi har varit ensamma om dem till de vi gett till. Men 5 lika böcker är ju inte skoj!

• avil

tänkte på en glasigur som heter "livslust"-vet inte om ni känner till den?? eller om det är nå lokalt......... ett glasblåseri som gör en glasfigur som kallas så -livslust. känns på ett sätt bra då lilltösan var nära att stryka med vid förlossning o i tidig ålder.... Vad tror ni om det?

• Trötter

Kanske beror på familjens situation, men när mitt barn döptes så var den bästa gåvan att ett par olika släktingar/vänner öppnade ett sparkonto i barnets namn, med 100 kr var i autogiro per månad till 18-års dagen. Totalt 300 kr/månad, men det kommer ju bli en slant, som jag fyller på så gott jag kan.

Jag har dock en knakig ekonomisk sits, så det känns underbart att veta att jag har något sparande alls för barnet o framtiden :) Är de täta som troll så kanske det inte blir samma sak, men då skulle jag satsa på fadderbarn eller regnskogsträd eller nåt i den stilen.

Är det ett barn man känner sig nära och tror att man kommer att ha relation till under hela uppväxten, så är en fin present att ge ett egentillverkat "värdekupongshäfte" med 18 biljetter på upplevelser tillsammans med dig (en om året)

• avil
    Tant Groda skrev 2013-01-05 21:38:03 följande:
    Svik: annorlunda och en mycket fin tanke bakom. Jag hade gillat det

??  vad?
  • Grandmother
    Tant Groda skrev 2013-01-05 21:26:01 följande:
    Grandmother: Vi har varit ensamma om dem till de vi gett till. Men 5 lika böcker är ju inte skoj!

Njaeä..lite galet.Vi själva hade köpt kläder som de önskat till bebis.Men tror de löste detta med böckerna..för kvittona var sparade
  • Tant Groda

Avil: det var till dig! Telefonen ändrade ditt namn utan att såg det...dumma telefon

Svar på tråden Fin doppresent till baby.........???