• Anonym (oooo)

behöver få drogtesta pappan..

Hur går man tillväga för att pappan till barnen ska drogtestas? ligger i tvist och han har senast åkt dit för 1 år sen för droger i registret.. (tidigare också) och jag vet att han fortfarande brukar droger.. så hur kan jag gå till väga? tvång? hjälp mig ni som känner igen er!

• Svar på tråden behöver få drogtesta pappan..
  • Anonym

Du ringer soc i er kommun (barnenheten) och berättar detta.

• Anonym (oooo)
    Anonym skrev 2013-01-05 22:36:22 följande:
    Du ringer soc i er kommun (barnenheten) och berättar detta.
    Okej, tack då ska jag ordna det!
  • Anonym

Fast det är inte säkert att han tvingas till det ändå. Är det 1 år sedan och det inte har hänt något så tror jag inte du kan göra så mycket. Tyvärr.
    Hoppas dock!! 

• Regnig måndag

Du kan in te tvinga honom till det på någt sätt, det kan bara myndigheter. Eftersom det handlar m en tvist så måste han då bevisas vara och bedömas av myndigheter att vara olämplig.
    det är inte självklart att man är olämplig förälder fastän man missbrukar. 

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Anonym (Jojo.)

Har han blivit dömd för det så är han ju fri nu så att säga. Och då kan det inte göras så mycket åt det. Sedan beror det på helt vad ni har för situation. Hur gammalt är barnet? Har du levt med pappan under hans missbruk? Risken finns för att det blir utredning på dig också. Iom att du valt att utsätta ditt barn för en missbrukare.
    Vill absolut inte låta hård, hoppas innerligt att barnet ska slippa kontakt med en person som missbrukar. 

• Anonym (oooo)

Nej då, aldrig utsatt barnen för honom. Och jag har inget att dölja, så jag får nog göra så att jag kontaktar fam.rätt och soc.. fam.rätt har ju redan varit lite indragna pga tvisten. Tack för svaren!

• sabinan

Men varför i helvete skaffa barn med en som tar droger då?! Och att gå till soc, nu får ni ge er.. Hämnden är ljuv!

Svar på tråden behöver få drogtesta pappan..