• mammorvet

Skaffa ett gemensamt barn?

Hej! Jag är snart 39 år fyllda och min man snart 40. Jag har tre barn i åldrarna 5,10, 15. Han har tre barn i åldrarna 6,10,16. Vi har varit tillsammans i tre år och från början så var vi överens om att vi var klara med allt barn skaffande. Men den senaste tiden har jag känt att jag skulle nog kunna tänka mig ett gemensamt barn iallafall. Jag har pratat med honom om det , och han trodde nog först att jag skojade, men förstod sen att jag menade allvar. Men han säger att vi är ju snart förbi dom där småbarnsåren och ska då tänka på oss. Visst det är sant, men jag har ändå svårt att släppa mitt tänkande om en liten bäbis till. Är jag helt ute och cyklar i mina tankar eller kan jag fortsätta mitt önskande? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Skaffa ett gemensamt barn?
  • Furstinna

Jag hade ju inte skaffat fler ungar..

• Philippa

Jag hade inte skaffat ett till barn i din situation....

• majsis08

hade nog inte skaffat en till om det bara var för bebissuget? för man kommer alltid tycka de e mysigt med en bebis!! och om han inte är så sugen på en till är de väl inget snack om saken?

• cosinus

Nej jag hade inte gjort det. Skulle det bli skilsmässa mellan mig och min man skulle jag absolut klippa äggledarna för att inte ens kunna ångra mig om några år.

• cosinus
    cosinus skrev 2013-01-05 22:43:09 följande:
    Nej jag hade inte gjort det. Skulle det bli skilsmässa mellan mig och min man skulle jag absolut klippa äggledarna för att inte ens kunna ångra mig om några år.
    Kan ju tillägga att nu är vi inne på att han klipper (vi har 4 barn) men det hjälper ju inte mig om vi skulle gå isär.

Men en till skulle inte känns som en total katastrof med den man jag ändå har även om det är något vi undviker så gott det går. Men att blanda in en ytterligare fader till ett barn känns verkligen inte lockande.
  • mammorvet

Nej jag förstår era svar. Men är ändå inte övertygad. Och det är för att jag verkligen skulle vilja ha ett barn till, inte bara för att få bäbis goset.  Men det troliga är ju att det inte blir fler barn här. Men tack för era tankar och svar.

• majsis08

du får se framemot barnbarn:) även om det tar flera år till är det  värt väntan:)

• lotten77

Nej jag hade inte skaffat en till, skulle inte ens skaffat mannen med tre barn

• tilj75

Jag tycker nog precis tvärtemot de flesta. Vill ni så skaffa ett barn tillsammans, det hade jag gjort Solig

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
Svar på tråden Skaffa ett gemensamt barn?