Maria Myran skrev 2013-01-11 18:10:41 följande:
Hej! jag är utbildad nagelterapeut. Jag skulle verkligen inte rekommendera att
du gör detta alls utan utbildning. Jag håller med om att dessa kit inte borde säljas alls
och de flesta återförsäljare kräver faktiskt bevis på SANSA godkänd nagelutbildning
innan dom säljer produkterna. Detta på grund av tidigare nämna problem, med infektioner, svamp
och allergier. Sen har vi nästa problem, de flesta hemmafixare som vill få en akrylnagel att fästa
länge ger sig gärna på den naturliga nageln med en nagelfil.. *rys* Detta förstör, förtunnar och nöter
ner den naturliga nagel som KOMMER bli skadad om man inte vet vad man håller på med.
Det finns utbildningar att gå om du ska göra på andra, annars rekommenderar jag att hålla
"experiment" till dig själv, då åtminstone bara du själv får leva med konsekvenserna.
Fått se många i mina dagar med förstörda händer och naglar tack vare amatörmässigt arbete.
Akrylatallergier ÄR oxå en möjlighet. Det räcker med lite slarv, restmaterial som blir liggande etc
för att man ska leva resten av livet med denna allergi.
Tänk oxå på det om du sitter hemma, om du håller med med materialet, inte använder handskar och
skyddsutrustning, du får på dig material, du går sedan ut i köket och gör kaffe, materialet sprids till
saker i ditt kök, kanske går du på toaletten, osv. Det slutar med att hela din lägenhet tillslut är fylld
av "osynligt" material som kan skapa jätteproblem om du blir allergisk. Detta hände mig, vi fick flytta
innan min klåda slutade. Då kliade jag sönder mina underarmar tills dom blödde. Fruktansvärt.
informerar du dina kunder om dessa farliga risker med att få akrylnaglar?