Inlägg från: Grodan83 |Visa alla inlägg
  • Grodan83

Hur funkar det med graviditetspenning (havandeskapspenning) när man är timvikarie?

Hej nu jobbade jag inte inom äldrevården men jag hade extrajobb/ timvik inom service som var mycket tungt. Det ska inte dpela nån roll vilken form av anställning man har utan du ber att få underlag om din pensionsgrundande inkomst från din arbetsgivare( skyldiga att lämna ut detta!) och även ett intyg på att de inte har nån möjlighet att omplacera dig på arbetsplatsen ( det spelar återigen ingen roll om du har timvik eller är fast- hade du inte varit gravid så hade du kunnat jobba kvar inte sant..) försäkringskassan kommer vilja ha det intyget vilket fall som helst- kostar inte din arbetsgivare nått att skriva ut.. jag hade även inbokade pass längre framåt i tiden som jag var tvungen att avstå från pga graviditeten, kan vara bra att kunna påvisa... jag fick min graviditetspenning godkänd just nu o har kämpat för den sen september... mycket pga omplaceringsintyget, så se till att ha alla papper från början så slipper du vänta som jag! Lycka till!

Svar på tråden Hur funkar det med graviditetspenning (havandeskapspenning) när man är timvikarie?