Inlägg från: Maybe |Visa alla inlägg
  • Maybe

Hur funkar det med graviditetspenning (havandeskapspenning) när man är timvikarie?

Jag är också timvikarie inom LSS. Ibland kan det gå en hel vecka utan att jag blir inringd men under sommarna brukar jag få jobba ganska mycket. 

Hur blir det då om jag jobbar natt?
    Då jobbar jag ensam och det blir en del tunga lyft osv och måste ta hand om 5 st personer varav 3 är "tunga" med blöjor osv på natten (ja, vi brukar säga blöjor på mitt jobb).
    Dock är det inte stressigt på natten. Får inte sova om jag jobbar natt.

Ska jag jobba på dagen istället är vi minst två men då blir det stressigt istället.

Finns ett annat ställe jag kan vara på men där är de utåtagerande och lite våldsamma och vet inte om det är så lämpligt att man riskerar att få ett slag mot mage eller bli nedslängd på golvet när man gått några månader.

Jag har bf 28e augusti och vet inte riktigt hur jag ska skriva upp hur jag ska jobba i sommar.  

Jag är inskriven på arbetsförmedlingen som arbetssökande på halvtid för att täcka upp lite grann de dagar jag inte jobbar samt lite hjälp att hitta fast jobb.           

• Maybe

Det senaste jag hörde är att jag kan gå hem tidigt med havandeskapspenning om jag är schemalagd över hela sommaren.

Så om jag får schema över sommaren så kan jag gå tidigare om det är så att jag inte klarar jobba.

Skulle det inte bli något barn så har jag ändå jobb över sommaren och det är alltid bra

Svar på tråden Hur funkar det med graviditetspenning (havandeskapspenning) när man är timvikarie?