Somna utan gråt-hjälp,,,,
Hej! Snälla, hjälp en trött , trött mamma... Min 4.5 månads lilla kille har alltid sovit någorlunda på nätterna. Ca 21-8 med 2-3 ammningar och lite stök o bök. Nu på sistonde är det uppvak varje timme! Han sover oroligt, kastar sig av och ann och vill bara suga på mitt finger, napp duger inte. Den tappar han ändå hela tiden då han somnar på sidan. Han har alltid sovit i en sidosäng breve min sambo men nu har jag honom brevid mig för att hjälpa han att somna om vid varje uppvak. Lägger han på sidan då somnar han om men sen vips runt till ryggläge och kasta med huvudet. Gäspar till och upp med ögonlocken och vaken. Jag går upp och vaggar honom till söms igen i famnen.. Nu dags för egen säng, vi kanske väcker honom och jag får absolut ingen sömn. Har ögnat igenom boken Somna utan gråt, verkar vara så bra men min hjärna är för trött för att ta till mig allt. Nån som har läst den och lyckats få in lilla att sova bättre? Om, snälla förklara i korta drag hur ni gjort , jag har inte ens energi för att läsa boken .. På dagarna sover han 1,5 på morgonen, 1,5-2 h vid lunch och sen ca 1h sen eftermiddag... Oftast 3-4h på dagarna, kanske lite men får inte till det mer. 1000 tack för hjälp....