Inlägg från: Millan1984 |Visa alla inlägg
  • Millan1984

Planering av bröllop

Jag började med en gång. Googlade brudklänning, håruppsättning, blommor. Information till festhäfte och sådana saker man kan ta tag i på en gång (för det tar ju ett tag innan det känns rätt)

Vi satte oss ner och började med de stora sakerna, såsom.

Kyrka eller inte?
    Budget?
    Antal gäster?
    Fotograf?
    Har vi några som skulle kunna hjälpa oss med smink/hår/mat etc
    Buffé eller 3 rätters?
     Hotell?
    Alkohol från Systembolaget?

Jag hade ett kollegieblock där jag skrev ner allt, Favoritade många sidor på nätet ang bröllop.
    Vårt bröllop blev 10.000 kr billigare än vad vi planerat i slutändan, för vi hade en summa att röra oss på, men tack vare smarta köp (bli medlem på Bröllopstorget) så fick vi pengar över.

Vi hade en jättefin dag, och det är nu snart 5 månader sedan  

• Millan1984

Vi gjorde även listor, vem som hade ansvar för vilket område men även vad vi båda skulle göra tillsammans. Det var riktigt skönt, för då slapp man tänka på vissa saker och fokusera mer på annat.

-Vi hade hjälp med maten (min gamla dagmamma gjorde en himmels buffé)
    -hår (ena syrran)
    -smink (andra syrran)
    -kusiner som sjöng i kyrkan
    - musikanläggning fick vi låna av en kusin

så det underlättade en massor        

• Millan1984
    Nicolina00 skrev 2013-01-06 18:18:59 följande:

Listor är ju kanon! Vi kanske också delar upp vissa grejer vartefter..

I kyrkan ska min barndomsvän tillika MoH sjunga :)

Oj , vad snällt av henne att fixa maten! Hur många gäster hade ni? Åkte ni på smekmånad och när i så fall? Fick ni hjälp hem med presenter? Hur gjorde ni med städningen dagen efter?

Hon brukar göra sådant för fester/begravningar och olika andra tillställningar. Är uppvuxen med hennes mat så det var inget svårt val :p allt var gjort från scratch, så ingen köpesdressing här inte och maten uppskattades jättemycket av alla gäster.

vi hade 47 gäster, men bjudit fler, men så är det, en del tackar ju nej av olika anledningar.

ingen smekmånad ännu, det tar vi i framtiden, vill gärna till nån grekisk ö.

Vi lät dem vara kvar i lokalen över natten och tog hem dem dagen efter.

Både dukningen och städningen fick vi hjälp av min familj.
    Dagmammans två äldre döttrar var servitriser och dom hjälper sin mamma ofta med sånt så det gick jättebra, dom hjälpte oss också att städa lite.

Dagmamman lånade även gratis linnedukar (gratis pga kontakter) och även extraporslin från stadens hockeyarena (även där kontakter), så mycket småsaker slapp man själv tänka på och lägga pengar på....               
Svar på tråden Planering av bröllop