• Anonym

SGI baserad på vad?

Jag har en fast anställning sedan 2007, varit tjänstledig dock 50% för studier sedan januari 2012. Beräknar att få barn i april. Jag har fått som svar förut att min SGI skyddas så länge jag iallafall tar bidragsdelen vilket jag har gjort och under sommaren  jobbade jag heltid. Min fråga är nu om min SGI kommer att baseras på min lön innan tjänsteledigheten, 25000? Det är det svaret som jag har fått tidigare av fsk, vill dubbelkolla då det verkligen börjar bli dags.

• Svar på tråden SGI baserad på vad?
  • Anonym

OK, jag vill bara försäkra mig om att den kommer att baseras på min lön på 25000, inte på studiebidraget eller min extrainkomst under studietiden?

• Anonym

Blev ännu mer förvirrad. Studierna kommer ju att avslutas när jag blir föräldrarledig. Eller räknas det inte som det?! Jag kan ju inte anmäla mig till arbetsförmedlingen om jag har en fast tjänst på 100%. Har jag rätt att få föräldrarpenning enligt SGI eller ej? Att veta att den är skyddad under studietiden har ju ingen betydelse om jag inte får ersättning grundad på den när jag väl behöver.

Svar på tråden SGI baserad på vad?