• Tilly00

Storlek på Didriksons coverall Baffin för en snart 4-åring?

Jag tänkte vara lite förutseende (för en gångs skull) och köpa en vinteroverall till sonen till nästa vinter nu på rean. Jag är dock osäker på vilken storlek jag ska köpa. Han är född i slutet på april och kommer nästa vinter alltså att vara 3,5-4 år. De har ju lite kluriga storlekar, så jag behöver tips på vilken storlek i Baffin-coverallen ni har till era barn i den åldern. 100 eller 110?

Han har en Didriksons även nu i år som är storlek 90. Han är i år 94 cm och 90 börjar bli lite tajt men funkar nog säsongen ut.

• Svar på tråden Storlek på Didriksons coverall Baffin för en snart 4-åring?
  • SockerStinn

Du vet om att Baffin går att klippa upp röda sömmarna på så ben och armar blir längre? Tanken är att de ska funka två säsonger. 

Min son 3½ hade stl 90 (92 cm lång). Dessvärre släpade benen i marken och gick sönder efter en dags användning - kommer inte köpa den igen.

Dottern 6 år 110 cm hade stl 110. Benen var för breda och släpade i maken så den gick söner efter 2-3 dagars användning. Reklamerade och fick en som var smalare i benen ist. Så den har hon nu.

Men jag tänker aldrig köpa igen. Köper du på REA och försöker reklamera efter knappt ett år - tror du de kommer acceptera reklamationen då? Har hört fler som har riktigt dålig erfarenhet av hållbarheten på just Didrikson overaller. 

• buffyfjasen

Min 4-åring (född i nov -08) har storlek 100 i Didrikson-overallen i år. Han är 107cm lång. Han kommer inte kunna ha den nästa år men hade jag köpt 110 hade den varit alldeles för stor. Jag tror på 100

• Anna 906

Min son blir 4 år i Maj, jag har en overall  Pyrer i didriksson storlek 100, Täckjacka och byxor i didriksson och har redan fått länga det som går. Ta 110 det blir för litet annars. På de overaller jag sett är det kardborre längs ner och på ärmarna, då gör det inget om det är lite stort i början på säsongen. Du får räkna med att använda overallen från tex november - mars/april beroende på hur kallt det är. Över sommaren brukar de skena iväg lite extra i längden......

• vilket

Jag har tänkt att barnen växer 6 cm på ett år. Det har stämt än så länge. Annars kan man komma bvc-kurvan var de kommer vara nästa vinter. Om de följer kurvan alltså.

Didrikson har storlek 90 fram tills barnet är 100 cm. Storlek 100 fram tills barnet är 110 cm. Osv. I alla fall har det funkat så innan?  

• vilket
    vilket skrev 2013-01-12 21:02:40 följande:
    Jag har tänkt att barnen växer 6 cm på ett år. Det har stämt än så länge. Annars kan man komma bvc-kurvan var de kommer vara nästa vinter. Om de följer kurvan alltså.

Didrikson har storlek 90 fram tills barnet är 100 cm. Storlek 100 fram tills barnet är 110 cm. Osv. I alla fall har det funkat så innan?  

"kolla bvc-kurvan" menar jag, inte "komma bvc-kurvan".
  • Anna 906
    Storleksguide
    Här är Didrikssons sk storleksguide......Produktbeskrivning:

Denna overall är försedd med Didriksons nya system Extend Size som gör det möjligt att förlänga ben- och ärmlängden med en storlek. Extend Size är Didriksons nya smarta system för barnkläder. Genom att lossa en finurligt applicerad invändig söm kan ärmar och ben förlängas ungefär en storlek. Det betyder att plagget normalt kan växa i samma takt som barnet och räcker i de flesta fall i storlek under en hel säsong. 

Svar på tråden Storlek på Didriksons coverall Baffin för en snart 4-åring?