• Sensuell

Mitt liv (mycket långt inlägg)

Det låter som en extremt jobbig situation du befinner dig i, jag beklagar verkligen. Tyvärr kan man inte ha det såhär. Det blir nog bara "värre" eftersom du fortfarande älskar henne så mycket - kärleken hade med största sannolikhet redan dött för de flesta tillsammans med sexlivet. Själva sexet ÄR extremt viktigt för ett förhållande, det kan INTE existera utan sex. Men ännu värre än sexbristen är nog exakt det du skriver om - bristen på bekräftelse. Jag håller med dig helt och hållet att det kan förstöra ens självförtroende och hela ens liv...Det låter som din fru har väldigt låg sexlust i princip, men att den tillfälligt var högre i början när hon var nykär och sedan när hon insåg att hon kan förlora dig...Jag tror att du först och främst borde försöka utesluta fysiologiska skäl som t ex p medel. Sådant kan nämligen utplåna sexlusten hos många kvinnor. Använder hon sådant?

• Sensuell

Jag är kvinna. Om hon inte använder p-medel eller andra hormontabletter som kan minska hennes lust så pass mycket så kanske det är bara sådan hon är. Jag förstår dig, tro mig, hur tråkigt som helst, speciellt när man älskar sin partner. Jag vet inte riktigt vad du skulle kunna göra för att lösa din situation men jag vill bara säga att det är helt normalt att önska sig och sträva efter ett bra sexliv i sitt äktenskap. Jag är säker på att många här kommer att kalla dig för egoist och försöka få dig att undra om det inte är ditt fel för att du pressar henne för hårt. Därför ville jag bara säga att det finns andra som förstår dig också och tycker att ett sunt förhållande inte kan överleva utan sex. Faktum är att din fru inte vill förlora dig och att hon är redo att ändra sig för att få ha dig kvar. Det att hon blir aggressiv när ni pratar om det får mig att tro att hon inser att hon har ett stort problem...

Svar på tråden Mitt liv (mycket långt inlägg)