Inlägg från: Indiansommar |Visa alla inlägg
  • Indiansommar

Mitt liv (mycket långt inlägg)

Usch vad trist :( Har ni funderat på att gå och få prof. hjälp? Så här kan ni ju inte ha det, och förmodligen vill inte din fru ha det så här heller men vet kanske inte riktigt vad hon ska göra åt situationen. Ibland kommer man in i knasiga hjulspår som man inte riktigt vet hur man hamnade i själv, men det är ändå så svårt att ta sig ur det... 

• Indiansommar

Ska väl tillägga att vi inte heller hade några p-medel och körde med säkra perioder, men så av en anledning var jag tvungen att op bort min livmoder och efter det behöver vi inte tänka på p-medel längre och vårt sexliv har blivit mycket bättre efter det! Tror att det där att man är oskyddad påverkar en indirekt även om man kanske inte tror det. Så att du steriliserar dig kanske kan vara en bra lösning trots allt!

• Indiansommar

Tyvärr så är ju detta inte ett problem som löser sig själv, du får nog vara lite tuff och ställa krav på henne att ni söker hjälp. Både att ni går och pratar tillsammans och var för sig. Ni kanske kan hitta hjälp på något ställe som inte är förknippat med hennes arbetsplats, för det kanske är det som känns jobbigt för henne att behöva vika ut så intima detaljer för en kollega? Rädslan för att det ska komma ut? Alla har tystnadsplikt men likt förbannat flödar ryktena!

Svar på tråden Mitt liv (mycket långt inlägg)